Lindeskote
Gebruiker
- Lid geworden
- 26 mrt 2014
Beste LS,
Situatie:
52 excelbestanden (weekstaten)
Elk excelbestand bevat weer iets van 40 tabbladen
Het betreft een analyse die ik wil gaan maken van de weekstaten van onze monteurs. Elk excelbestand is dus een weekstaat die meerdere monteurs bevat als tabblad.
Nu wil ik in één excelbestand, op basis van opgegeven criteria, bepaalde gegevens laten selecteren van iedere monteur en van elke week.
Vraag:
Hoe pak ik dit het beste aan? Is er bijvoorbeeld een mogelijkheid om gemakkelijk alle tabbladen in één excel te krijgen? Bijvoorbeeld macro in één excelbestand die elk excelbestand in de schijfmap forced om gegevens uit te lezen\selecteren?
De onderstaande code heb ik al geprobeerd, maar geeft niet het gewenste resultaat:
Ik hoor het graag!
MVG,
Thomas
Situatie:
52 excelbestanden (weekstaten)
Elk excelbestand bevat weer iets van 40 tabbladen
Het betreft een analyse die ik wil gaan maken van de weekstaten van onze monteurs. Elk excelbestand is dus een weekstaat die meerdere monteurs bevat als tabblad.
Nu wil ik in één excelbestand, op basis van opgegeven criteria, bepaalde gegevens laten selecteren van iedere monteur en van elke week.
Vraag:
Hoe pak ik dit het beste aan? Is er bijvoorbeeld een mogelijkheid om gemakkelijk alle tabbladen in één excel te krijgen? Bijvoorbeeld macro in één excelbestand die elk excelbestand in de schijfmap forced om gegevens uit te lezen\selecteren?
De onderstaande code heb ik al geprobeerd, maar geeft niet het gewenste resultaat:
Sub bestandenlijst()
Dim fs, f, f1, fc, teller
padnaam = ActiveWorkbook.Path
Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set f = fs.GetFolder("F:\Privemappen\xxxx\Weekstaten 2016 Montage\xxxx")
Set fc = f.Files
teller = 1
For Each f1 In fc
If LCase(Left(f1.Name, 2)) = "wk" Then
Range("A" & teller) = "='" & ["F:\Privemappen\xxxx\Weekstaten 2016 Montage\xxxx"] & "\[" & f1.Name & "]Map1'!B12"
teller = teller + 1
End If
Next
End Sub
Ik hoor het graag!
MVG,
Thomas
Laatst bewerkt: