• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens analyseren van meerdere excelbestanden en tabbladen in één werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lindeskote

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2014
Beste LS,

Situatie:
52 excelbestanden (weekstaten)
Elk excelbestand bevat weer iets van 40 tabbladen

Het betreft een analyse die ik wil gaan maken van de weekstaten van onze monteurs. Elk excelbestand is dus een weekstaat die meerdere monteurs bevat als tabblad.
Nu wil ik in één excelbestand, op basis van opgegeven criteria, bepaalde gegevens laten selecteren van iedere monteur en van elke week.

Vraag:
Hoe pak ik dit het beste aan? Is er bijvoorbeeld een mogelijkheid om gemakkelijk alle tabbladen in één excel te krijgen? Bijvoorbeeld macro in één excelbestand die elk excelbestand in de schijfmap forced om gegevens uit te lezen\selecteren?

De onderstaande code heb ik al geprobeerd, maar geeft niet het gewenste resultaat:

Sub bestandenlijst()
Dim fs, f, f1, fc, teller
padnaam = ActiveWorkbook.Path
Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set f = fs.GetFolder("F:\Privemappen\xxxx\Weekstaten 2016 Montage\xxxx")
Set fc = f.Files
teller = 1
For Each f1 In fc
If LCase(Left(f1.Name, 2)) = "wk" Then
Range("A" & teller) = "='" & ["F:\Privemappen\xxxx\Weekstaten 2016 Montage\xxxx"] & "\[" & f1.Name & "]Map1'!B12"
teller = teller + 1
End If
Next
End Sub

Ik hoor het graag!

MVG,
Thomas

Laatst bewerkt:
Waarom maak je niet 1 groot bestand met in de eerste kolom een oplopende regelnummer, in de tweede kolom het weeknummer/bestand, en in de derde kolom de tabbladnaam, en in de verdere kolommen de gegevens.
Vervolgens kan je filteren en zelfs een draaitabel maken.

Power Query is hier erg geschikt voor, maar is niet in alle Excel versies aanwezig.

De code zal wel niet zo heel spannend zijn. Maar plaats even een bestandje met in tab1 hoe zo'n tab eruit ziet en in tab2 het gewenste resultaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan