• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens automatisch Kopiëren van een tabblad naar een ander tabled met VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

zanfa11

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2015
Beste

Hoe kan ik gegevens exporteren van een tabblad naar een ander tabblad met een VBA?

Met vriendelijke groet

Even een macro opnemen.

En anders zal je iets specifieker moeten zijn en het beste kan je dan ook een voorbeeldje toevoegen.

Hey

Bedankt voor uw reactie. Ik zou graag alle gegevens die ik in het tabblad "overzicht leden" in geef automatisch naar tabbald "Archief" gekopieerd worden want als ik iemand verwijder bijvoorbeeld in het tabblad "overzicht leden" zou ik graag hebben dat het op "archief" blijft staan. Zie BIJLAGE Bekijk bijlage overzicht spelers.xlsm

Alvast bedankt

Hallo iedereen

Ik zit vast, kan iemand helpen?

Groetjes

Niet dat ik de oplossing ga verzinnen of maken maar er zitten nogal wat losse eindjes aan de vraag.

Wanneer gaat iets naar het archief?
Wat doe je met de wijzigingen moeten deze ook in het archief aangepast worden of moet er een nieuw record aangemaakt worden?
Wat maakt een regel uniek? Is dat achternaam en voornaam?
In de kolom leeftijd staat volgens mij een datum.
etc.

Beste VenA

Als ik iets ingeef gaat dit naar archief
De wijzigingen worden niet aangepast in het archief
De achternaam maakt en regel uniek
leeftijd ga ik veranderen naar geboortedatum

Alvast bedankt

Als je waar wat ingeeft?

Kan bijna nooit.

Volgens mij kan je dan net zo goed jouw werkblad beveiligen tegen het verwijderen van rijen. En even in de instellingen zetten dat er elke x minuten een "autosave" start. Volgens mij kan je dan ook bijna nooit wat kwijtraken.

Dan heb je geen code nodig om iets te kopiëren.

Beste

Is er een mogelijkheid om gegevens van blad1 naar blad2 te copieeren: Bijvoorbeld als ik iets noteer in cel A1 in BLAD1 dan wordt dit automatisch naar cel A1 in BLAD2 en zo verder. GRT

De ingebouwde UserForm die je gebruikt in de bijlage, werkt perfect waarvoor hij dient.
Maar dat is dan ook alles.
Ik heb een bestaand bestand bijgevoegd, kijk of je er iets mee kan.
In de kolom [Zoek naam] kan je met enkele lettercombinaties naar namen zoeken.
Met de knop "opvragen" kan je alle gegevens van die naam opvragen.
Die gegevens kan je eventueel wijzigen en terugzetten met de knop "wijzigen/terugzetten".
Met de knop "toevoegen" kan je een nieuwe naam + gegevens bijvoegen op blad1 en op blad3(archief).
De knop "verwijderen" speekt voor zich (Op blad3 wordt niets verwijderd of gewijzigd).

Bekijk bijlage Opvragen en wegschrijven valid. lettercomb..xlsm

Beste

In het tweede bestand komen de wijzigingen in het Blad 3 niet terecht. In het eerte bestandje (post met fout!!!!) wel.

Groetjes

Beste VenA

De wijzigingen worden niet aangepast in het archief
leeftijd ga ik veranderen naar geboortedatum

Alvast bedankt
Ik dacht dat het de bedoeling was dat het archief ongewijzigd bleef.

Beste

Bedankt voor uw reactie, ik vind het eerste bestand goed, want alles wat er in blad ingegeven wordt komt in het archief(blad3) terecht. Wat is eigelijk de bedoeling van Blad2 ?

grt

Blad2 kan je verbergen. Hier staan de namen voor de gegevensvalidatie.
Het zorgt ervoor dat je met enkele lettercombinaties namen kunt zoeken.
Voorbeeld, iemand heet "Bouquiaux", maar je kent de juiste schrijfwijze niet.
Als je nu "Bou" ingeeft in de zoekcel zal je die naam kunnen kiezen.

Toch zit er een fout in dat eerste bestand.
Als je een naam wil toevoegen die reeds voorkomt in de lijst, zal je een melding krijgen dat die naam
reeds voorkomt. Die naam zal dan TOCH toegevoegd worden in het archief.

Laatst bewerkt:
Beste

Hartelijk bedankt, Ik vind uw werk zeer goed. Ik heb nog paar vraagjes:
1 Bij het klikken van knopje toevoegen verschijnt er een bericht” gegevens zijn succesvol toegevoegd” terwijl dat er geen gegevens ingegeven zijn. Zou het mogelijk zijn om dit aan te passen en dat een bericht verschijnt :bijvoorbeeld “vul naam in ”indien CEL C 7 niet ingevuld is en de gebruiker te verplichten om ook minstens 1 cel te vullen met een kruis “x” vanaf kolom 7 tot en met kolom 13 vooraleer iemand toe te voegen.
2 Is het mogelijk om indien er wijzigingen gebeuren ook deze via knopje wijzigen/terugzetten te sturen naar Blad3?
3 Als ik nu iemand wil verwijderen van de lijst gebeurd dit onmiddellijk , zou het mogelijk zijn om eerst aan de gebruiker te vragen of hij zeker is om iemand van de lijst te verwijderen?

Alvast bedankt

Begrijp ik het goed?
Alles moet steeds op de 2 tabbladen gebeuren, behalve [Verwijderen]. Dat mag alleen op Blad1 gebeuren.

Ik heb vandaag geen tijd om je vragen te bekijken, ik zal het morgen eens bekijken.

Beste

De volgende vragen vervangen de vorige:

1 Ik heb Bestand 2 (zonder fout) aangepast. Zo kan ik nu wijzigingen brengen in Blad1 en deze sturen via knopje "wijzigen/terugzetten" naar Blad3 wat ook mijn bedoeling was. Nu wil ik vermijden dat dezelfde gegevens meerdere keren naar Blad 3 gestuurd worden (zie blad3, gegevens in het rood).

2 Bij het klikken van knopje toevoegen verschijnt er een bericht” gegevens zijn succesvol toegevoegd” terwijl dat er geen gegevens ingegeven zijn. Zou het mogelijk zijn om dit aan te passen en dat een bericht verschijnt :bijvoorbeeld “ vul naam in cel 7 in ” indien CEL C7 niet ingevuld is en ook de gebruiker te verplichten om minstens 1 cel te vullen met een kruis “x” vanaf K7 tot O7 (kolom7 tot kolom 13) vooraleer iemand toe te voegen en het bericht ” gegevens zijn succesvol toegevoegd” verschijnt.

3 Als ik nu iemand wil verwijderen van de lijst gebeurd dit onmiddellijk , zou het mogelijk zijn om eerst aan de gebruiker te vragen of hij zeker is om iemand van de lijst te verwijderen?

Bekijk bijlage 2Opvragen en wegschrijven valid. lettercomb..xlsm

Met vriendelijke groeten

Met je wensen moet je rekening houden met bepaalde beperkingen.
Je kan met een knop geen acties uitvoeren op een ander blad!!

Jou bedoeling met het archief is mij nog altijd niet duidelijk.
Met een archief bouw je een historiek op, die zeker NIET mag gewijzigd worden toch?

Je andere vragen zijn toegepast in de bijlage.

Bekijk bijlage Opvragen en wegschrijven valid. lettercomb..xlsm

Beste

Bedankt voor uw reactie.
Bij het overzetten van gegevens naar het archief krijg ik een foutmelding.
Met vriendelijke groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan