• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens automatisch kopieren van blad1 naar blad2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je bedoelt dat je de code er niet in krijgt?
 
Hou HSV,

Dat zal het wel zijn. Ik heb op een aantal manieren geprobeerd om de code aan het werk te krijgen, maar dat lukt niet.
Ik begin de werking ervan wel enigszins te begrijpen, maar krijg het niet aan de praat.
Doe denk iets niet goed.

gr. Hans
 
De code staat in module Blad1 (code gaat automatisch bij ingeven van een "v" in kolom B).
De code om een rij in te voegen staat in de standaard module (kan je aan een knopje hangen op de eerste rij).
 

Bijlagen

  • vink.xlsb
    17,1 KB · Weergaven: 35
Hoi Harry,

Ik ga me er morgen nog even over buigen. Heel erg bedankt voor de moeite.
Als ik eruit ben, zal ik het lijntje afsluiten.

Gr. Hans
 
Harry,

Ik heb jouw procedure toegepast. Nogmaals bedankt voor de input.
Wel heb ik de aanvullende procedure voor een nieuwe regel weggehaald en mijn eigen macro daarvoor in de plaats gezet.
Dat werkt prima.
Heb nog wel een aanvullende vraag over de layout. Ik zou graag niet de kopregel(s) naar Blad2 willen kopieren, maar alleen de gegevens. Blad2 krijgt dan zijn eigen kop(pen).
Deze kop zal soms meer dan 1 regel beslaan. Kan ik dat in de procedure aanpassen? Ik zie wel hoe sommige zaken aldaar worden afgehandeld, maar ik begrijp niet alles van deze procedure.

gr. Hans
 
Beter?
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim sh As Worksheet
If Not Intersect(Target, Columns(2)) Is Nothing Then
 Set sh = Sheets("blad2")
  sh.Cells(1).CurrentRegion.Offset(1).Clear
 With Cells(1).CurrentRegion
    .AutoFilter 2, "v"
    AutoFilter.Range.Offset(1).Copy sh.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
    .AutoFilter
  End With
sh.Cells(1).CurrentRegion.Sort sh.[A1], 2, , , , , , 1
End If
End Sub

of:
Code:
.Offset(1).Copy sh.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
 
Laatst bewerkt:
Hallo Hary,

Dit is ongeveer wat ik verwacht. Hij doet in elk geval wat hij moet doen. Een ander opgemaakte kopregel die blad2 wordt nu niet meer overschreven.
Ik zie dat dit in hoofdzaak door deze regel wordt geregeld.
HTML:
    AutoFilter.Range.Offset(1).Copy sh.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)

Wat ik me afvraag, maar daar moet ik denkelijk eens mee gaan stoeien, kan bij een kopregel uit meerdere rijen bestaan op zowel blad1 als blad2, waarbij het aantal kopregel per blad verschillen kan zijn.

Ik kan hiermee voorlopig wel uit de voeten.
Bedankt voor de moeite.

Groet, Hans
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan