• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens koppelen/verwijzing vanuit Namen beheren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Smidt

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Beste Forumleden,

Graag zou ik een antwoord tegemoet willen zien voor het volgende:

Ik beschik over twee werkbladen (sheets):
A. Persoonlijke instelling
B. Resultaatoverzicht

Nu wil ik in Sheet A een nieuwe grootboekrekening toevoegen. Dit doe ik door een nieuwe lege regel toe te voegen en deze vervolgens te vullen. De aangemaakte grootboekrekening (vanuit sheet A kolom B) moet gekoppeld of overgenomen worden in Sheet B onder de betreffende categorie in kolom B, bijv. onder: Opbrengsten, Kosten, Voorraden enz.

De grootboekrekeningen per categorie staan onder "Namen beheren". Ik ben van mening dat dit de enige oplossing is om een verwijzing te maken van Sheet B naar Sheet A omdat bij het toevoegen van een nieuw grootboekrekening in sheet A alles een positie naar onderen wordt verplaatst. Bovendien is het van belang dat in Sheet B per categorie maximaal 15 grootboekrekeningen opgenomen kunnen worden.

Het systeem moet ook rekening houden dat later een grootboekrekening wordt verwijderd (hele regel).

Mocht het via een formule niet mogelijk zijn, dan is een VBA-code ook van harte welkom.

Alvast ontzettend bedankt.

Robert

Bijlagen

ZOek de informatie horende bij een grootboekrekening gewoon op middels de VERT.ZOEKEN functie in je tweede tabblad.

Bedankt voor jouw antwoord. Ik heb geen idee waar je dan vanuit sheet B op moet zoeken, daar moet je toch iets hebben staan wat refereert naar sheet A. Zou je anders in de bijlage een voorbeeld willen maken?

Een match vinden is niet nodig denkik

Code:
=ALS.FOUT(INDEX(Voorraad;RIJ(A1));"")

Per categorie deze formule en doortrekken

Code:
=ALS.FOUT(INDIRECT(ADRES(VERGELIJKEN([@nr];Resultaatoverzicht!$A$1:$A$100;0);2;;;"Resultaatoverzicht"));"")
in kolom B van Resultaatoverzicht

Haye, bedankt voor het antwoord. Ik heb de code in kolom B gekopieerd, vervolgens gaf het systeem een kringverwijzing aan. Dat komt omdat in sheet A de nummers gevonden worden vanuit sheet B, dus net andersom. Ik begrijp dat je dat niet wist en dat het bovendien ook niet duidelijk in mijn voorbeeld naar voren komt. De reactie van JV werkt echter prima, alleen dat het systeem als uitkomst "0000" geeft bij een lege regel. Als dat opgelost is, is mijn probleem ook volledig opgelost.

Zet de celeigenschappen van kolom B op

Code:
0;;

JV, het werkt perfect:thumb: allen super bedankt voor de snelle reactie. Dit was mij zonder jullie absoluut niet gelukt.

Mooizo!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan