• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens niet wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

appie36

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2009
Hallo,

In de bijlage een klein voorbeeldje, ik heb een prijslijst en een tabel die daar aan is gekoppeld. Nu registreer ik de verkopen, aangezien de prijs is gekoppeld aan de prijslijst veranderd die steeds mee als ik de prijs aanpas in de prijslijst.
Is het mogelijk om bijvoorbeeld op ja te klikken dat de prijs blijft staan als de prijslijst word aangepast met een andere verkoop prijs?

Mvg
Ab

Bijlagen

Ik snap niet wat je bedoelt, maar je kunt cellen alleen vastzetten als je de beveiliging van je werkblad aan zet. En dan moet je dus van de cellen die je wilt muteren (ik neem aan degenen waar Afgerond op Nee staat) dus niet beveiligen, en zodra je afgerond op Ja zet, moet de beveiliging van de cel in kolom D aan worden gezet.
Dat betekent, als je dat handmatig doet:
1. Beveiliging uitzetten
2. Cel beveiligen
3. Beveiliging aanzetten

1 en 3 eventueel met een wachtwoord. Je kunt de beveiliging volgens mij niet koppelen aan een andere cel, dus als je dat automatisch wilt doen, zul je e.e.a. moeten automatiseren. Oftewel: een macro.

Ja dit is precies wat ik wil, de formule word verwijderd waardoor de rest niet meer herberekend word. Krijg het alleen nog niet werkend in mijn eigen tabel.

Iets andere opzet.
Prijslijst staat in apart tabblad.

Voeg maar eens een verkoop toe selecteer een datum en klick op een artikel in het formulier.

Bijlagen

De oplossing van emields heb ik draaiende gekregen, ik had de macro over het hoofd gezien. Bij de oplossing van AD1957 zit een mooie datum prikker, die komt ook wel van pas.
Bedankt voor het mee denken.

Mvg
Ab

Nog een vraag voor emields, hij werkt nu alleen als je met de muis klikt op de cel. Kan dat ook zo gemaak worden dat alleen het woord "ja" voldoende is zonder dat er op cel word geklikt of op enter word gedrukt?

Mvg
Ab

Als je tabellen gebruikt dan kan je het beter binnen de tabel zelf afhandelen.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If Not Intersect(Target, ListObjects(2).DataBodyRange.Columns(4)) Is Nothing And Target.Count = 1 Then
    Application.EnableEvents = False
    If Target = "ja" Then Target.Offset(, -1) = Target.Offset(, -1).Value
    Application.EnableEvents = True
  End If
End Sub

Kan dat ook zo gemaak worden dat alleen het woord "ja" voldoende is zonder dat er op cel word geklikt of op enter word gedrukt?
Bedoel je hier een eenmalig actie mee die alle cellen met ja aanpast?

nee, dat is niet de bedoeling.
de bedoeling is als een verkoop afgerond is (van nee naar ja) de prijs niet meer veranderd met middel van vert.zoeken

Zo beter? Die alle cellen naast de cellen met ja aanpast?:d

Mogelijk zo
Code:
Sub VenA()
  ar = Sheets("Blad1").ListObjects(2).DataBodyRange.Formula
  For j = 1 To UBound(ar)
    If ar(j, 4) = "ja" Then ar(j, 3) = Evaluate(ar(j, 3))
  Next j
  Sheets("Blad1").ListObjects(2).DataBodyRange = ar
End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan