• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens ophalen uit ander bestand met wisselende bestandsnaam

Status
Niet open voor verdere reacties.
Probeer het dan eens zo. Ik denk dat PowerQuery hier ook veel kan betekenen.

Code:
Sub j_v()
Application.ScreenUpdating = False
j = 2
 For Each cell In ThisWorkbook.Sheets(1).Range("B2:B4")
   With GetObject(cell)
      ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(10, j).Resize(7) = .Sheets(1).Cells(3, 2).Resize(7).Value
     .Close 0
      j = j + 1
   End With
 Next
Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Laatst bewerkt:
Als ik Path naar xx verander krijg ik weer een foutmelding, zie bijlage
foutmelding 2.JPG

Het woord Path komt vaker voor.

Yep, in de getobject zet je dan ook xx

Gooi onderstaande er ook uit.

Code:
Application.ScreenUpdating = True

@JVeer: jouw 2e optie die werkt bij mij.

Top!!!! ik ga nu verder uittesten, dus vooralsnog opgelost. Mocht dit zo zijn, dan gaat het topic op opgelost!!!

Nogmaals bedankt!!!!

Ik was te voorbarig. :-(

Hij haalt op deze manier wel de gegevens op, maar op andere cellen werkt deze 2e versie niet.

Want als ik bijvoorbeeld in het totaalbestand in cel E10 de gegevens wil hebben van Locatie 1 januari cel AA20, en in cel F10 de gegevens van Cel BC59, dan gaat dit VBA script niet op. (Deze cellen waaruit de gegevens moeten worden gehaald heb ik even verzonnen als voorbeeld zou ook net zo goed cel BG251 kunnen zijn)

Vandaar mijn (misschien te simpel gedachte manier) van een formule in de trant van:

Zoals ik eerder aangaf:
Cel B10: ='[bestand1.xlsx]Blad1'!$B$2
Cel C10: ='[voorbeeld1.xlsx]Blad1'!$B$2
Cel D10: ='[test1.xlsx]Blad1'!$B$2
Cel B11: ='[bestand1.xlsx]Blad1'!$B$3

en dit omgezet naar de nieuwe bestanden:
Cel B10: ='[locatie 1 januari.xlsx]Blad1'!$B$2
Cel C10: ='[locaite 2 januari.xlsx]Blad1'!$B$2
Cel D10: ='[locatie 3 januari.xlsx]Blad1'!$B$2
Cel B11: ='[locatie 1 januari.xlsx]Blad1'!$B$3
Cel E10: ='[locatie 1 januari.xlsx]Blad1'!$AA$20
Cel F10: = '[locatie 1 januari.xlsx]Blad1!$BC59

Misschien eens nadenken over een betere structuur van het geheel?

Hark iig alle gegevens uit de diverse bestanden in een gestructureerde tabel. En dan niet in een getransponeerde tabel want dan loop je bij data-analyse weer tegen onnodig complexe zaken aan.

@VenA: Mijn bestand 'voorbeeld totaal januari' is m.i. een gestructureerde tabel, omdat hij uit diverse andere tabellen gegevens haalt en deze in 'voorbeeld totaal januari' allemaal samen zet.

Daarom ook mijn misschien te simpele gedachtegang als oplossing (die me zelf niet lukt) van in bestand 'voorbeeld totaal januari' in cel b2 tot en met b4 de locatie met bestandsnaam zetten waar de brongegevens staan, in de formules in bestand 'voorbeeld totaal januari' verwijzen naar b2, b3 of b4 met de cel van het bronbestand waaruit de gegevens gehaald moeten worden. En als je dan de locatie van het bronbestand in b2 t.m. b4 wijzigt dat dit dan ook in de formules mee wordt overgenomen ivm de verwijzing naar b2, b3 of b4.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan