• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens transporteren van ene naar andere blad

Snulk

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2005
Zie het bijgevoegde bestand. Dit is Excel 365. Ik wil in tabblad Werkprogramma de gegevens die horen bij (in dit geval) Behandelruimte en Tapijt overhevelen uit het tabblad Data Nieuw.
Dus dat er in I6 automatisch 203 komt te staan en in J6 52 enz.
Ik dacht al aan Als, maar dat worden wel erg veel geneste alsjes. Ook met X-zoeken kom ik er niet uit....

Wie wil helpen? :)

Groeten,
Jos

Bijlagen

I6
Code:
=X.ZOEKEN($E6&$F6;'Data nieuw'!B:B&'Data nieuw'!C:C;'Data nieuw'!G:G)
J6
Code:
=X.ZOEKEN($E6&$F6;'Data nieuw'!B:B&'Data nieuw'!C:C;'Data nieuw'!H:H)

:eek:gebruik van volledige kolommen (+1.048.000 cellen) in je X.Zoeken.
Maak er een gestructureerde tabel van en alles is zoveel eenvoudiger en sneller !

Perfect! En dan alleen wat vastzetten met F4 en kopiëren maar. Dankjewel
Bericht automatisch samengevoegd:

:eek:gebruik van volledige kolommen (+1.048.000 cellen) in je X.Zoeken.
Maak er een gestructureerde tabel van en alles is zoveel eenvoudiger en sneller !
Weet ik, tabellen zijn veel handiger, maar het is niet mijn tabel. De gebruiker wil het graag zo houden

dan maak je wat gedefinieerde namen aan zoals "ruimte" en "vloer" en gebruik je een hulpkolommetje om de gepaste rij maar 1 keer te hoeven berekenen.

Bijlagen

Of noteer zo om tot laatste gevulde regel te zoeken

B:.B

Maar dan zonder die punt voor de 2e B.

Die punt voor de tweede B zorgt er juist voor dat het bereik niet verder kijkt dan de laatst gevulde cel

Ok.
Dat wist ik niet, nooit zo gebruikt.
Maak ik er verder geen punt van ;)

Terug
Bovenaan Onderaan