Gegevens van 1 datum optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvandervliet

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2006
Beste mensen,

Onze fitness-programma behoeft nog wat uitbreidingen.

Graag wil ik dat als ik een datum in een veld invoer dat ie alles van die datum de calorieën optelt.

Hier het voorbeeld:

http://johanvandervliet.nl/Fitness-voorbeeld.accdb

Even voor de duidelijkheid:

In tabblad Fitness-registratie is er een veld aanwezig genaamd 'totaal Caloriën verbrand vandaag'. In dat veld wil ik het totaal totaal calorieën optellen van vandaag. Naast dit veld is er de datumveld die automatisch de datum van vandaag opgeeft.

Laatst bewerkt:
met een query. eerste veld datum, tweede totaal calorieen verbrand vandaag. en dan op het sommatie teken klikken zodat er gegroepeerd wordt op datum. bij totaal calorien dan som zetten ipv group

De verwijzing naar het datum veld in het subformulier gaat niet werken. Je moet eerst verwijzen naar het hoofdformulier en dan naar je subformulier en dan naar de datum.

[Formulieren]![NaamHoofdformulier]![NaamSubformulier]![NaamVeld]

In de Subformulier Schama is een veld met Datum dat automatisch op de datum van vandaag staat. Dus de query moet uit die veld de datum halen en daar op groeperen en de calorien optellen.

Die query gaat zo, met de huidige padverwijzing, inderdaad niet werken. Je criterium [Formulieren]![Subformulier Schema]![DatumNu] moet je zowiezo veranderen in: [Formulieren]![Fitness]![Subformulier SchemaPeriode].[Form]![DatumNu]. En dan nog; hoe denk je daar een tekstveld mee te vullen? Ik word nog steeds een beetje moe als ik naar je nogal ingewikkelde oplossingen kijk. Kan toch niet de bedoeling zijn van een fitness product :)

Ik zou het anders ook niet weten hoe ik het moest doen. Dit programma wordt gemaakt op basis van behoefte. Als de ene functie klaar is dan gaan we het gebruiken en dan komen we met nieuwe ideeën en suggesties en om elke keer de tabellen los te koppelen en alles uit zijn verband halen, dan lopen we de kans dat het helemaal naar de mieter gaat. Daarom stukjes bij beetjes opbouwen. Dat het ingewikkeld in elkaar zit, vindt ik zelf ook jammer maar kan het niet simpeler bedenken.

De DatumNu veld staat in sub-subformulier Schema.
De 'totaal Caloriën verbrand vandaag' veld moet de gegevens uit de Query Caloriën halen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan