• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens van een rij veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nothere

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2006
Ik heb in blad1 gegevens , echter deze word zeer groot
Is het mogelijk om een rij uit blad1 op te roepen in blad2 en daar te veranderen.

Ik heb een klein voorbeeldje meegestuurd om te laten zien wat ik bedoel.

nothere.

Bijlagen

niet helemaal

Het is eigenlijk de bedoeling dat als ik in blad2 in een opgevraagde rij iets verandert,
dat dit dan ook in blad1 verandert.
Zou dit mogelijk zijn?

nothere

bedankt

Dit is idd wat ik bedoelde.
dit is idd geniaal
bedankt voor de moeite

vraag...Hoe is dit allemaal te leren? cursus? boeken?

nothere

Een impressie...

De basis is de Excel formules beheersen en weten waar je ze kunt opzoeken. Ik bedoel natuurlijk in de helpfile, maar met welke zoekterm. Boeken zijn handig, maar het uiteindelijk zelf doen en uitproberen (en soms echt wel blijven proberen tot iets werkt) is nog altijd het beste volgens mij. Het internet is tevens een nuttige bron van informatie.

Wat VBA betreft, daar begin je mee door de Macro recorder uit te proberen en weeral wat snuisteren in de help files. Boeken zijn weerom handig maar niet altijd zaligmakend.

Op forums rondkijken en 'stelen met je ogen' is ook aan te raden. Probeer de code van anderen te doorgronden, evt. met behulp van de help files of ga stap voor stap door de VBA code met F8 en zie wat er gebeurt. En wees niet te bang om uitleg te vragen. Op forums zoals dit (en andere) zijn heel velen actief die enkel maar willen dat hun (al dan niet uitgebreide) Excelkennis doorgegeven wordt.

Voilà. Nog vragen?

Wigi

ok

Dus veel formules en codes lezen en bestuderen.
Heel erg bedanktl

Klinkt niet echt aantrekkelijk, maar dat is volgens mij de methode om er beter in te worden.

verslavend

Inderdaad,maar ik begrijp dat het de beste methode is om het te gaan begrijpen.
Af en toe krijg ik het gevoel dat exel en vb een verslavende werking heeft bij mij.
En zolang er een side is met personen zoals hier weet ik zeker dat ik nog veel zal leren.

Bedankt

nothere.

subscribt buiten bereik

formule vert.zoeken werkt perfect.
De vb code naar eigen lijst gekopieerd ,bladnamen aangepast maar nu krijg ik steeds het bericht...subscript buiten bereik...Na lang zoeken even nog een vraagje nl
wat betekent het bericht precies oftewel waar moet ik op letten .

nothere

Op het eerste zicht zou ik het niet weten. Je zal meer info moeten geven, en evt. het bestand bijvoegen. Misschien moet je eens een message box invoegen in de code om te zien:

1. of een bepaald gedeelte van de code al dan niet wordt uitgevoerd
2. wat de output is van bepaalde variabelen wanneer de code uitgevoerd wordt.

Een message box laten verschijnen doe je met MsgBox. MsgBox "hallo" (bijvoorbeeld). F8 gebruiken kan ook helpen.

sorrie

Sorrie dat ik je lastig viel voor niets.
Het werkt...en hoe..perfect
dank je.

nothere.

Geen probleem. Graag gedaan. Anderen kan het misschien ook helpen.

Wigi zei:
Een impressie...
De basis is de Excel formules beheersen en weten waar je ze kunt opzoeken. Ik bedoel natuurlijk in de helpfile, maar met welke zoekterm. Boeken zijn handig, maar het uiteindelijk zelf doen en uitproberen (en soms echt wel blijven proberen tot iets werkt) is nog altijd het beste volgens mij. Het internet is tevens een nuttige bron van informatie.
Daar ben ik het volledig mee eens. Zélf een oplossing vinden (na eerst vele malen tevergeefs proberen) is de beste methode en de helpfile is daarvoor een zeer goede handleiding. Bij vrijwel elk onderwerp worden er voorbeelden gegeven. Ik grijp er nog vaak naar terug als ik iets niet weet. En als je in de helpfile iets niet meteen vindt, kom je er (vooral als je pas begint) een heleboel andere dingen tegen waarnaar je niet op zoek was maar die je nog niet wist, waarmee je ook weer bijleert. De geïnvesteerde tijd daarin betaalt zich op lange termijn altijd terug.

Wigi zei:
Wat VBA betreft, daar begin je mee door de Macro recorder uit te proberen en weeral wat snuisteren in de help files....
Klopt, en peroonlijk ben ik van mening dat je niet aan vba moet beginnen als je het "gewone" gebruik van Excel (en dan vooral de functies) niet goed - zeer goed - kent. Dat velen daarvoor de tijd niet (willen) nemen, blijkt vaak op dit forum. Het zijn ook nogal eens degenen (denk ik) die alleen maar op een oplossing van anderen zitten te wachten en zodra ze die hebben niet eens de moeite nemen om te laten weten of ze aan het antwoord iets hebben gehad. Nu ja, zoveel hoofden zoveel zinnen; dit forum kent - zoals de hele maatschappij - vele soorten gebruikers.

Ook bedankt

Beste Franc.
Inderdaad stel ik soms vragen met als doel een antwoord te krijgen,anders zou mijn vraag voor niets zijn.
Tot nu toe heb ik ook altijd een bedankje achtergelaten.
Ten tweede ben ik op dit forum omdat ik ... geintereseerd ben in exel en er wat meer mee wil doen.
daarom de vraag aan Wigi hoe en wat het beste is om wat te leren, Ik moet tenslotte ergens mee beginnen.
Daar jou berichtje aan mij gericht is ga ik mezelf afvragen waar deze side voor opgericht is?
Als dit voor personen is die alles al weten waar is dan een forum voor.
Gelukkig zijn er in iedergeval nog personen die me graag opweg helpen.
Deze mensen geef ik dan ook van harte een bedankje.
Niet aan personen die denken en zeggen dat ik alleen op de goede antwoorden uit ben

NOTHERE

Nothere,
Mijn tekst hierboven was een reactie op het bericht van Wigi, wat duidelijk blijkt uit het feit dat ik zijn tekst aanhaal. Dat mijn bericht in een topic terecht is gekomen dat door jou is gestart, is dus louter toeval, het wil niet zeggen dat ik er jou mee op het oog had. Had Wigi zijn antwoord elders gegeven, dan ik had ik daar op dezelfde manier gereageerd. En verder doet iedereen er mee wat hij of zij wil, maar je moet er geen dingen in lezen of achter zoeken die ik niet heb geschreven en ook niet heb bedoeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan