Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
Daar ben ik het volledig mee eens. Zélf een oplossing vinden (na eerst vele malen tevergeefs proberen) is de beste methode en de helpfile is daarvoor een zeer goede handleiding. Bij vrijwel elk onderwerp worden er voorbeelden gegeven. Ik grijp er nog vaak naar terug als ik iets niet weet. En als je in de helpfile iets niet meteen vindt, kom je er (vooral als je pas begint) een heleboel andere dingen tegen waarnaar je niet op zoek was maar die je nog niet wist, waarmee je ook weer bijleert. De geïnvesteerde tijd daarin betaalt zich op lange termijn altijd terug.Wigi zei:Een impressie...
De basis is de Excel formules beheersen en weten waar je ze kunt opzoeken. Ik bedoel natuurlijk in de helpfile, maar met welke zoekterm. Boeken zijn handig, maar het uiteindelijk zelf doen en uitproberen (en soms echt wel blijven proberen tot iets werkt) is nog altijd het beste volgens mij. Het internet is tevens een nuttige bron van informatie.
Klopt, en peroonlijk ben ik van mening dat je niet aan vba moet beginnen als je het "gewone" gebruik van Excel (en dan vooral de functies) niet goed - zeer goed - kent. Dat velen daarvoor de tijd niet (willen) nemen, blijkt vaak op dit forum. Het zijn ook nogal eens degenen (denk ik) die alleen maar op een oplossing van anderen zitten te wachten en zodra ze die hebben niet eens de moeite nemen om te laten weten of ze aan het antwoord iets hebben gehad. Nu ja, zoveel hoofden zoveel zinnen; dit forum kent - zoals de hele maatschappij - vele soorten gebruikers.Wigi zei:Wat VBA betreft, daar begin je mee door de Macro recorder uit te proberen en weeral wat snuisteren in de help files....
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.