Ik heb dit draadje met behoorlijke verbazing gevolgd, en volgens mij heeft nog geen enkele helper een antwoord gegeven waar je wat aan hebt. En volgens mij is het vrij simpel, omdat het probleem niet zozeer ligt bij het
verzenden, maar bij het
ontvangen. En dan grijp ik even terug naar mijn eigen antwoord in bericht #3, waarin ik beschreef waarom synchroniseren lang kan duren
op een nieuwe laptop. Want daar ging het toch om? Outlook geïnstalleerd op een nieuwe machine?
In Outlook kun je aangeven in de Opties hoe dat synchroniseren moet plaatsvinden. Zo kun je
alles synchroniseren, of een beperkt aantal dagen. Ik zit nu even op de iPad, waarin je dat op deze manier kunt instellen:
Kies ik 7 dagen, dan is de iPad langer bezig dan met 90 dagen. En als ik 1 dag kies, dan is hij uiteraard het snelst klaar. Volgens mij kun je op de pc/laptop aangeven dat de
complete mailbox wordt gesynchroniseerd, en als die lekker groot is, dan is de pc stevig aan het ratelen voordat hij klaar is.
Ik zou sowieso kijken of je verschil ziet met het instellen van, pakweg, 7 dagen. Als het Verzenden/Ontvangen dan snel gaat, weet je waar het 'probleem' ligt.
Mocht je er niet uitkomen (met het vinden van de instelling), dan kijk ik nog wel even op de computer naar de Windows instelling.