• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens van tabel kopiëren naar kolom op basis van matches tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ebakker74

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 mei 2021
Hallo, ik ben op zoek naar het volgende:
ik heb een tabblad met een dataset met verschillende kolommen, waaronder een kolom met namen en een kolom met onderwerp. Daarnaast heb ik een tabblad met daarin horizontaal de namen en verticaal de onderwerpen. Gekoppeld aan de naam en onderwerp is het kennis niveau. Nu wil ik de naam en het onderwerp opzoeken in de dataset en de uitkomst van het kennis niveau in een kolom terug laten komen. Welke formule of formules kan ik hiervoor het beste gebruiken? Alvast bedankt!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Zonder voorbeeld document kan ik je alleen verwijzen naar de formules VERT.ZOEKEN, INDEX en VERGELIJKEN.

Probeer het zo eens
PHP:
=SUMPRODUCT((skillmatrix!$B$1:$D$1=C2)*(skillmatrix!$A$2:$A$6=B2)*(skillmatrix!$B$2:$D$6))

Bedankt voor je reactie VenA, waarschijnlijk doe ik iets verkeerd. Als ik de formule toepas, dan krijg ik als uitkomst: #naam?

Als aanvulling op mijn vraag, zal ik het op deze manier proberen te verduidelijken:
De uitkomst voor case 1 zou moeten zijn: 1 (het kennisniveau van Jan over onderwerp A)
De uitkomst van case 2 zou moeten zijn : 2 (het kennisniveau van Piet over onderwerp A)
De uitkomst van case 3 zou moeten zijn : 2 (het kennisniveau van Karel over onderwerp C)
etc.

Laatst bewerkt:
Maak er SOMPRODUCT van.

@edmoor, Geeft bij mij #NAME?:eek:

Bestandje maar bijgevoegd dan zijn we van het vertalingsprobleem waarschijnlijk af.

Bijlagen

Heren, bedankt voor jullie hulp! Na wat puzzelen is het gelukt. Zelf had ik er niet opgekomen en de volgende keer zal ik letten op de taalinstelling :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan