• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens vanuit een ander werkblad halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Onze Ouwe

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2005
Ik wil binnen het zelfde bestand maar vanuit een andere werkblad gegevens copieren zonder de functie plakken en knippen te moeten gebruiken. Er moet een mogelijkheid zijn waarbij je een soort pull down menu in het werkblad krijgt. Maar na een avond tobben is dit mij niet gelukt. Wie kan mij verder helpen.
BV ik wil de grootboekrekeningen kunnen oproepen bij de maand januari etc...

Waarschijnlijk bedoel je dus niet echt kopiëren, maar vanuit een werkblad met een klik op een 'link' direct naar een ander werkblad met de van toepassing zijnde gegevens gaan ..... ????

De meest eenvoudige is een z.g. hyperlink:

- menu: Invoegen > Hyperlink...
- knop 'Bladwijzer...'
- Klik op de bladnaam, en geef evt. een celverwijzing in
- OK
- Bij 'weer te geven tekst' geef je een toepasselijke naam.

Dit werkt wel maar is niet hetgeen ik bedoel. Het moet toch mogelijk zijn om in een werkblad de gegevens op te halen (in te laten vullen) die in een ander werkblad staan zonder kopieren en plakken te gebruiken.

Overigens werk ik met Office 2003

Je bent erg vaag!
W.s. niet echt bekend met Excel ....

Wellicht bedoel je een 'koppeling'

type het = - teken in de cel waar je een koppeling wilt en druk NIET op Enter o.i.d.
Klik in de 'broncel' (dus op het 'andere' werkblad) en druk dan op de Enter-toets.

bedoel je soms data validation? De gegevens moeten dan wel in hetzelfde werkblad staan (kan ook omzeild worden, maar ik weet niet precies hoe)

Zie bijgevoegd doc..

Hoop dat je dat bedoelt anders weet ik t ooknie

Bijlagen

Het is best lastig om je vraag begrijpelijk op te schrijven. Maar dit bedoel ik inderdaad. Maar dan met data in twee verschillende werkbladen binnen een bestand.

Listbox of keuzelijst:
rechtsklik met muis op een van de werkbalken. Voeg werkbalk Formulieren toe en kies hier voor Keuzelijst.
Plaats je keuzelijst ergens en rechtsklik erop zodat menu zichtbaar wordt. Kies Besturingselement opmaken en de rest wijst zich vanzelf.
Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan