Gegevens via mijn website naar email verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

joey31990

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
hallo ik heb een website gemaakt en online gezet. nu wil ik een klein formuliertje op de site zetten of krijgen die er voor zorgt dat mensen informatie kunnen invullen en gelijk door een druk op de knop die informatie stuurt naar mijn email adres zonder dat ze perse naar een emailprogramma hoeven te gaan om die gegevens handmatig naar mij te sturen.

wie heeft hier meer verstand van...?

Ik zet het hier nog wel even neer, maar dat doe ik vannavond. Dan is het alleen een kwestie van de vragen wat aanpassen als je dat nodig vind, en het E-mail adres.
Dan alleen nog uploaden en het is klaar!:D

Joep

Laatst bewerkt:
Bij deze stuur ik je het contacten formulier.
De bijlage is te groot dus heb ik het even zelf op mijn eigen server gezet, zeg even als je het hebt gedownload dan verwijder ik het daarna weer.
http://myblogsite.nl/contact.zip

Dingen die je moet doen:
- ZIP bestand downloaden en uitpakken.
- Naar de map contact gaan en dan contact.php openen.
- Vervolgens moet je dit wijzigen naar je eigen gegevens:
PHP:
// Config Gedeelte
$cfg['url'] = "http://www.myblogsite.nl";// Site waarnaar je terug gaat als je een bericht hebt achtergelaten
$cfg['naam'] = "Joep Tegelaar";                // Webmaster naam
$cfg['email'] = "jouwnaam@jouwsite.nl";        // Webmaster E-mail

Mocht je bijv. de invul velden willen veranderen in bijv. bericht in E-mail, dan moet je dit stuk code opzoeken en vervolgens wijzigen waar je het in wil:
PHP:
<body>
                <br />
                <b>Naam:</b> '.$naam.'<br />
                <b>Email:</b> <a href=\"mailto:'.$email.'\">'.$email.'</a><br />
                <br />
                <b>Bericht:</b><br />

- Vervolgens nog even uploaden naar je eigen server, en het werkt!

bedankt voor je reacties en ik zal vanavond als ik thuis ben het bestandje even downloaden. ik meld wel als ik het gedownload heb. in ieder geval bedankt voor de hulp.

ik kijk vanavond wel of dit is wat ik zoek. als dit niet zo is laat ik dat weten.
gr joey

ik heb het gedownload dus je kunt het weer van je site halen. alleen heb ik nu weinig tijd om er aan te werken want ik heb het heel erg druk. van t weekend ga ik een update klaarmaken van mn website en zal dan je tip gaan proberen te gebruiken. uiterlijk maandag zal ik je wel vertellen of het gelukt is. in ieder geval hartstikke bedankt voor je hulp alvast.

gr joey

Ik heb dit weekend ook geen tijd gehad om te testen maar ik weet al bijna zeker dat dit niet helemaal gaat werken op de site van mij omdat die van mij .HTM is en geen html.
dus kan ik ook geen codes invoeren.

toch bedankt voor je hulp ik zal het bestandje bewaren zodat mocht mijn site ooit nog HTML gaan worden, zal ik proberen het alsnog voor elkaar te krijgen.

ik heb het nu opgelost in een andere vorm, maar is nog niet zo heel erg overzichterlijk. dus misschien weet je nog wel iets voor HTM sites?! ik hoor het graag van je.

gr joey

:confused:

Ik heb dit weekend ook geen tijd gehad om te testen maar ik weet al bijna zeker dat dit niet helemaal gaat werken op de site van mij omdat die van mij .HTM is en geen html.
dus kan ik ook geen codes invoeren.

Naar mijn idee is het enigste verschil tussen .htm en .html de L.

( meestal is het wel zo dat een .htm pagina wordt gegenereerd door een wysiwyg programma, maar dit maakt voor de html-codes die erin staan niet uit )

Dus misschien kan je meer uitleg geven over dat je geen codes kan invoeren ?

Gr. Boyd

Tussen html en htm is geen enkel verschil. Ooit, nog voor het Stenen Tijdperk, konden extensies maar drie letters lang zijn. En om een of andere reden is 'n deel van de programma's (en mensen) drie letters blijven gebruiken.

ik kan wel html codes invoeren alleen heb ik in publisher waarmee ik de site maak geen vak zoals in bv: dreamweaver dat je een hele codepagina hebt over je pagina van je site. ik kan dus wel de codes invoegen alleen ik zou niet het bestandje in mijn publisherbestand kunnen verwerken, alleen apart. en dat heb ik liever niet maar ik ben er al wat mee aan het proberen en als het alsnog lukt meld ik het nog even.

gr joey

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan