Gegevenstype uitvoeren querry

Status
Niet open voor verdere reacties.

thaberry

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2009
hallo allemaal,

Kan iemand mij vertellen of ik het gegevenstype van een veld kan bepalen van uit Selectiequerry?

In dit veld gebruik ik Iif Functie maar de uitvoer heeft het gegevenstype tekst, ik wil dit graag als getal hebben. zodat bij het exporteren naar excel de getallen op de juiste manier gesorteerd worden.

Heeft iemand hier een oplossing voor

Alvast bedankt

Berry

Een IIF functie levert inderdaad wel eens tekst op; wil je iets anders, dan moet je dat dus in dezelfde formule converteren. Bijvoorbeeld door CInt(IIF....)) of CDate(IIF())

Oke ik heb dit geprobeerd met CSng(IIF....) maar nu krijg ik de melding "gegeventype komen niet overeen in criterium expressie. Ik moet er wel bij zeggen dat niet elke uitkomst van de expressie een getal is. er zijn ook lege velden of met een tekst

Dan zul je eerst moeten bepalen wat tekst is, wat getallen en wat leeg. Wat simpele voorbeelden:
Code:
IIF(IsNumeric(IIF(....));CSng(IIF(....));IIF(CStr(IIF(....));CStr(IIF(....));IIF(IIF(....)) Is Null;"";IIF(....)))
Of je berekening er leesbaarder op wordt....
Ik zou langzamerhand aan een functie gaan denken!

Heb je toevallig een voorbeeld van hoe zo'n functie er uit zou moeten zien? ik ben niet zo'n held met functies maar als ik een voorbeeld heb moet het denk ik wel lukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan