Hallo allemaal, ik ben nieuw hier, zo ook mijn computer 
Ik heb het vermoeden dat mijn laptop gehackt wordt.... Lang verhaal, zal zo duidelijk mogelijk blijven
Ik heb nu sinds ong. 1 maand een nieuwe HP laptop, Breedband, abonnement Zeelandnet, internet met modum - LAN verbinding; Windows 7, Internet Explorer 8 of 9
Ik check iedere dag: thuisnetwerk, netwerkdetectie uit, delen uit, updates Windows, Avira, Firewall etc, scans Firewall en Avira uitvoeren, enz.
Een paar dagen geleden begon het als volgt:
- Windows Firewall plots uitgeschakeld, onmogelijk weer in te schakelen
- Netwerkdetectie en delen stond ineens aan, was irreversibel, dwz ik wilde het uitschakelen, maar de wijzigingen worden niet opgeslagen
- Avira werkte niet meer naar behoren; heb gedeïnstalleerd en opnieuw erop gezet
- Heb Comodo Firewall geinstalleerd; alles op paranoide modus etc. gezet
- Comodo gaf aan: "Comodo Alarm - svchost.exe (...) kan veilig zijn, echter uw computer staat op het punt een verbinding v/e andere comp. te ONTVANGEN"
Heb op Blokkeren getoetst, echter de een na andere foutmelding volgde en het feest was compleet....
(op 21-6, heb het genoteerd echter geen screenshot van dit Alarm; staat nog wel in het logboek denk ik)
- Computer valt steeds uit; accu is opgeladen; hij valt spontaan uit als ik de accustekker eruit trek (raar maar waar)
- Problemen Thuisnetwerk: thuis wordt enkel in veilige modus herkent
Normaal opstarten:
- geeft Openbaar netwerk, of geen internetmogelijheden; openbaar doe ik niet, lijkt me onveilig!!
- Avira en Firewall scans in: geen virussen gedetecteerd, wel hidden objects.
- Registery Booster geeft aan "uw systeem is zeer zwak"
- Comodo melding "nieuw privenetwerk gedetecteerd"
- Spyware Fighter scans geven aan dat er problemen zijn gedetecteerd; herstellen gedaan; nieuwe scan even later geeft weer problemen aan, dus het probleem blijft
- Start - DCM intypen, <ipconfig/all > geeft aan:
* IP routering ingeschakel "nee"
* Mediumstatus: "medium ontkoppeld"
ik heb de screenshots, mocht dit jullie kunnen helpen met meedenken??
-> lijkt mij een probleem? De ip wordt niet herkend en de router wordt niet toegelaten???
Eigenschappen LAN-verbinding ( dmv rechtermuisknop):
IPv4: internet
IPv6: verbindingsmogelijkheden = geen netwerktoegang
Ik dacht dat jet klopt dat IPv6 niet is ingeschakeld; ik krijg echter wel medingen ivm IPv6..
Configuratiescherm:
- Intel Rapid Storage Technology stond op 21-6 als nieuw programma geinstalleerd.; kwam gister pas achter, en dit is een progr om ZIPs te maken zag ik na googlen? Ik heb het sowieso zelf niet geistalleeerd. Heb het er gelijk afgeknald dus...
- Security Task Manager: "Neuber software....." omdat dit Duits klinkt heb ik het verwijderd
(heb screenshots gemaakt)
In veilige modus:
- Avira scansysteem werkt niet, meldt foutcode 1084
- Comodo "de Defense+ module functionert niet correct"
dit is misschien normaal in veilige modus??
netwerkdetectie staat dan wél uit in veilige modus
Is het wijsheid in veilige modus door te gaan??
En: weet iemand hoe ik kan zien / aantonen dat er een andere computer binnendringt / mogelijk met IP adressen te traceren / het mooist zou zijn naar zijn woonplaatst te herleiden!??
... en zo kan ik nog even doorgaan....
Alles opnieuw installeren (windows) zou kunnen; maar ik vraag mij ernstig af.... of dit juist wel/niet het slimst is om te doen?
Ik hoop dat jullie mij uit de brand willen helpen?
Groetjes,
Dominique

Ik heb het vermoeden dat mijn laptop gehackt wordt.... Lang verhaal, zal zo duidelijk mogelijk blijven

Ik heb nu sinds ong. 1 maand een nieuwe HP laptop, Breedband, abonnement Zeelandnet, internet met modum - LAN verbinding; Windows 7, Internet Explorer 8 of 9
Ik check iedere dag: thuisnetwerk, netwerkdetectie uit, delen uit, updates Windows, Avira, Firewall etc, scans Firewall en Avira uitvoeren, enz.
Een paar dagen geleden begon het als volgt:
- Windows Firewall plots uitgeschakeld, onmogelijk weer in te schakelen
- Netwerkdetectie en delen stond ineens aan, was irreversibel, dwz ik wilde het uitschakelen, maar de wijzigingen worden niet opgeslagen
- Avira werkte niet meer naar behoren; heb gedeïnstalleerd en opnieuw erop gezet
- Heb Comodo Firewall geinstalleerd; alles op paranoide modus etc. gezet
- Comodo gaf aan: "Comodo Alarm - svchost.exe (...) kan veilig zijn, echter uw computer staat op het punt een verbinding v/e andere comp. te ONTVANGEN"
Heb op Blokkeren getoetst, echter de een na andere foutmelding volgde en het feest was compleet....
(op 21-6, heb het genoteerd echter geen screenshot van dit Alarm; staat nog wel in het logboek denk ik)
- Computer valt steeds uit; accu is opgeladen; hij valt spontaan uit als ik de accustekker eruit trek (raar maar waar)
- Problemen Thuisnetwerk: thuis wordt enkel in veilige modus herkent
Normaal opstarten:
- geeft Openbaar netwerk, of geen internetmogelijheden; openbaar doe ik niet, lijkt me onveilig!!
- Avira en Firewall scans in: geen virussen gedetecteerd, wel hidden objects.
- Registery Booster geeft aan "uw systeem is zeer zwak"
- Comodo melding "nieuw privenetwerk gedetecteerd"
- Spyware Fighter scans geven aan dat er problemen zijn gedetecteerd; herstellen gedaan; nieuwe scan even later geeft weer problemen aan, dus het probleem blijft
- Start - DCM intypen, <ipconfig/all > geeft aan:
* IP routering ingeschakel "nee"
* Mediumstatus: "medium ontkoppeld"
ik heb de screenshots, mocht dit jullie kunnen helpen met meedenken??
-> lijkt mij een probleem? De ip wordt niet herkend en de router wordt niet toegelaten???
Eigenschappen LAN-verbinding ( dmv rechtermuisknop):
IPv4: internet
IPv6: verbindingsmogelijkheden = geen netwerktoegang
Ik dacht dat jet klopt dat IPv6 niet is ingeschakeld; ik krijg echter wel medingen ivm IPv6..
Configuratiescherm:
- Intel Rapid Storage Technology stond op 21-6 als nieuw programma geinstalleerd.; kwam gister pas achter, en dit is een progr om ZIPs te maken zag ik na googlen? Ik heb het sowieso zelf niet geistalleeerd. Heb het er gelijk afgeknald dus...
- Security Task Manager: "Neuber software....." omdat dit Duits klinkt heb ik het verwijderd
(heb screenshots gemaakt)
In veilige modus:
- Avira scansysteem werkt niet, meldt foutcode 1084
- Comodo "de Defense+ module functionert niet correct"
dit is misschien normaal in veilige modus??
netwerkdetectie staat dan wél uit in veilige modus
Is het wijsheid in veilige modus door te gaan??
En: weet iemand hoe ik kan zien / aantonen dat er een andere computer binnendringt / mogelijk met IP adressen te traceren / het mooist zou zijn naar zijn woonplaatst te herleiden!??
... en zo kan ik nog even doorgaan....
Alles opnieuw installeren (windows) zou kunnen; maar ik vraag mij ernstig af.... of dit juist wel/niet het slimst is om te doen?
Ik hoop dat jullie mij uit de brand willen helpen?
Groetjes,
Dominique
Laatst bewerkt: