Elandlord
Gebruiker
- Lid geworden
- 21 feb 2010
Hallo,
Ik stel deze vraag niet voor mezelf, maar voor iemand anders.
Deze persoon is bang dat hij gehackt is. Terwijl hij op internet zat, viel de internetverbinding weg (vervolgens met een pop-up dat de verbinding weg was), en kwam er een apart logotje links bovenin de browser. Na een reboot werd de computer als 'traag' beschouwd. Hierover heb ik een paar vragen:
1. In hoeverre kan een (goede) hacker gaan in een netwerk?
2. Is dit bovenstaande een voorbeeld van een hack?
3. Hoe kun je je hier tegen wapenen?
Tegen deze persoon heb ik gezegd dat het waarschijnlijk allemaal wel meevalt als je een goede virusscanner hebt (firewall), maar wil me toch niet geloven. Zouden jullie deze 3 vragen willen beantwoorden?
Alvast bedankt!
Elandlord
Ik stel deze vraag niet voor mezelf, maar voor iemand anders.
Deze persoon is bang dat hij gehackt is. Terwijl hij op internet zat, viel de internetverbinding weg (vervolgens met een pop-up dat de verbinding weg was), en kwam er een apart logotje links bovenin de browser. Na een reboot werd de computer als 'traag' beschouwd. Hierover heb ik een paar vragen:
1. In hoeverre kan een (goede) hacker gaan in een netwerk?
2. Is dit bovenstaande een voorbeeld van een hack?
3. Hoe kun je je hier tegen wapenen?
Tegen deze persoon heb ik gezegd dat het waarschijnlijk allemaal wel meevalt als je een goede virusscanner hebt (firewall), maar wil me toch niet geloven. Zouden jullie deze 3 vragen willen beantwoorden?
Alvast bedankt!
Elandlord