geheugen check

Status
Niet open voor verdere reacties.

snijders2406

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2003
hoe kom ik er achter dat mijn geheugen 2x256 mb ddr 333 ook op de maximale snelheid draait??en niet op maar 100 mhz bv?

kijk even in BIOS. Of download een programma als AIDA32 en kijk daar even.

bedankt

Bedankt alletwee voor hulp met mn probleempje .
geheugen liep op een lagere snelheid dan mogelijk was.
nu is het ok .

Bedankt. (-;

Re: bedankt

Geplaatst door snijders2406
Bedankt alletwee voor hulp met mn probleempje .
geheugen liep op een lagere snelheid dan mogelijk was.
nu is het ok .

Bedankt. (-;
Maar je geheugen zo hoog mogelijk zetten maakt je pc niet altijd sneller. Je hebt een XP2400+. De FSB daarvan is 133MHz. Het zou goed kunnen dat het sneller is om je geheugen op DDR266 te laten staan.

(ter vergelijking: mijn XP2500+ (FSB van 166) is met het geheugen op 166MHz sneller dan wanneer het op 200MHz staat.)

fsb

ik begrijpdat fsb niet zo goed.

ik moet om mijn moederboard de cpu te laten herkennen mijn snelheid van 100 naar 133 zetten.dan herkent hij mijn 2400+ cpu

Als ik hem hoger ga zetten ben ik dan bezig met overclocken?

In het begin gaf mijn opstartscherm aan dat het geheugen op 166 mhz liep terwijl het op 333 kan lopen of heb ik dat verkeerd??

groetjes (-:

Re: fsb

Geplaatst door snijders2406 Als ik hem hoger ga zetten ben ik dan bezig met overclocken?
ja :D

In het begin gaf mijn opstartscherm aan dat het geheugen op 166 mhz liep terwijl het op 333 kan lopen of heb ik dat verkeerd??
Nee, het geheugen loopt op 166mHz. Maar wel 166MHz DDR (double Data Rate). En omdat het voor de fabrikanten marketingtechnisch gezien nu eenmaal slimmer is het te omschrijven 333MHz noemt iedereen het nu zo. Officieel loopt het dus op 166MHz en heet het DDR333 of PC2700 (naar het aantal MB's dat het per seconde kan overdragen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan