Dell heeft Kingston altijd gehad als geheugen leverancier, of dat bij hun huidige pc's nog t geval is weet ik niet maar dit maakt niet veel uit als je geheugen bij plaatst, je kan hier best een geheugenlatje van een andere leverancier bijplaatsen. Enkel moet je opletten dat als je geheugenmodule die er nu inzit aan 133mhz draait, je tweede geheugen module ook van dit type is.
Blijkbaar heb je een tweede geheugen module in je bezit? Ik zou m er ook bij inpluggen als je laptop dit toelaat , mocht je problemen ondervinden kan je m er nog altijd terug uithalen, als t werkt zou je dit bij bepaalde programmas moeten merken, alhoewel hetr verschil niet zo groot zal zijn.
Ik heb ooit bij een dell pc een upgrade gedaan van 64 naar 128 mb, (2 latjes van 62mb) was nog win98 destijds, en toen merkte ik een duidelijk verschil, verschillende programmas reageerden vlotter. Enkel later wisselde ik dat 64mb latje in voor een 128mb latje, dus 192mb in totaal en daar merkte ik niks van.
Bij de huidige generaties pc haal je bij een geheugen upgrade enkel maar een voordeel als je, ofwel verschillende programmas gelijktijdig laat openstaan. Of als je geheugenhongerige programmas gebruikt zoals bv montage software of effecten programmas. Een upgrade resulteert in zo een geval in het vlotter reageren. Maar om te zeggen dat je er een snelheidsvoordeel uithaalt klopt niet helemaal, daar weegt je processor toch het zwaarste door.