geheugen extra plaatsen

• Onderwerp starter Onderwerp starter juul
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

juul

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2000
Ik heb een DELL optiplex GX1.
Er zit daar een kingston KVR133X64C3 256mb in.
Ik wil een geheugen bijplaatsen zodat het totaal 512 mb wordt.

Mijn vraag is :
- Is het belangrijk dat het 2e geheugen 133 mhz is ?
- Ik heb namelijk 2 geheugenkaartjes, 1 van 256 mb PC2700 (333 mhz), en 1 VS256MB333.

Wat kan ik het beste doen ?
Alvast bedankt !

Als ik het goed voorheb is je DELL al enkele jaartjes oud, probleem is dat bij een evt upgrade het belangrijk is dat je exact hetzelfde type geheugen aanschaft of je krijgt gegarandeerd problemen zoals vastlopers ed.
Probleem bij oudere pc's is dat deze geheugenmodules besteld moeten worden, best bij dell zelf om problemen te voorkomen maar verwacht je aan een stevige prijs, aangezien deze modules niet meer in massaproductie zitten kan het zijn dat je voor een staafje van 256mb evenveel, en zelfs meer betaald als nu voor 1gb geheugen.

Wat er inzat was een kingston geheugen, en geen dell.
Dat werkte wel stabiel.
Kan ik anders een 133mhz erbij plaatsen maar een 128 mb ?
Dan heb ik in de kast een 256 en een 128 mb.
Werkt die dan sneller of ga ik juist achteruit ?

Dell heeft Kingston altijd gehad als geheugen leverancier, of dat bij hun huidige pc's nog t geval is weet ik niet maar dit maakt niet veel uit als je geheugen bij plaatst, je kan hier best een geheugenlatje van een andere leverancier bijplaatsen. Enkel moet je opletten dat als je geheugenmodule die er nu inzit aan 133mhz draait, je tweede geheugen module ook van dit type is.
Blijkbaar heb je een tweede geheugen module in je bezit? Ik zou m er ook bij inpluggen als je laptop dit toelaat , mocht je problemen ondervinden kan je m er nog altijd terug uithalen, als t werkt zou je dit bij bepaalde programmas moeten merken, alhoewel hetr verschil niet zo groot zal zijn.

Ik heb ooit bij een dell pc een upgrade gedaan van 64 naar 128 mb, (2 latjes van 62mb) was nog win98 destijds, en toen merkte ik een duidelijk verschil, verschillende programmas reageerden vlotter. Enkel later wisselde ik dat 64mb latje in voor een 128mb latje, dus 192mb in totaal en daar merkte ik niks van.
Bij de huidige generaties pc haal je bij een geheugen upgrade enkel maar een voordeel als je, ofwel verschillende programmas gelijktijdig laat openstaan. Of als je geheugenhongerige programmas gebruikt zoals bv montage software of effecten programmas. Een upgrade resulteert in zo een geval in het vlotter reageren. Maar om te zeggen dat je er een snelheidsvoordeel uithaalt klopt niet helemaal, daar weegt je processor toch het zwaarste door.

als je mzl hebt kan je via de geheugenwizard op www.interngeheugen.com nog aan geheugen komen voor misschien nog wel een schappelijke prijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan