Geheugen filpt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tr3b0r

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2003
Ik heb nieuw geheugen gekocht. 256 mb sdram pc133. Ik had precies zo'n zelfde bankje. Als ik er 1 in zet doet hij het goed, maar zet ik ze er allebei in, dan slaat me pc steeds vast. Het ene bankje is van Infenion en het andere van Hynix. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen (ik heb me virtuele geheugen al vergroot zoals al op dit forum staat en rambooster gedownload.)

Ik heb ook windows xp opnieuw geinstaleerd, op virussen gechekt en gescant met norton utillities en gedefragmenteerd, dus daar zal t niet aan liggen.

Laatst bewerkt:
Om wat voor een moederbord gaat het hier?
Op welke momenten slaat je PC vast?

Ik heb een elitegroup ECS k7S5A mopederboard. Er zitten 2 slots op voor sdram en 2 voor ddr. Hij sloeg eerst steeds vast als ik "grote"dingen deed, bijv een spel installeren. Toen had ik de modules omgedraaid en toen deed hij het goed. En nu slaat ie weer 5 keer vast (ik was gewoon aan het surfen, verder niet). Ik heb me oude geheugen eruit gehaalt en nu doet hij het. Hij geeft wel goed aan dat ik 512 mb geheugen heb...

Ow ik zie net nog in t boekje SiS 735 chipset, en support van SDRAM tot 133 mhz. Ik heb trouwens een AMD 1700+

Laatst bewerkt:
Of ik er een heb? Of dat ik er een moet doen???? Ik heb er geen een, en weet niet hoe ik het moet doen....

dan kun je dat beter niet zelf doen....

als dat namelijk verkeerd gaat> dag dag moederbord...

jah dat zie ik. Maar mij probleem staat er ook niet bij op de site van elitegroup (http://www.ecs.com.tw). Wat kan ik anders doen? Gewoon de computerwinkel bellen?????

Geplaatst door wdekreij
dan kun je dat beter niet zelf doen....

als dat namelijk verkeerd gaat> dag dag moederbord...

Nou das ook een beetje onzin, je moet mensen niet onnodig bang gaan maken:D. Je moet gewoon opletten wat je aan het doen bent en gewoon de uitleg op de site volgen van ECS Elitegroup.
Maar vraag me verder af of het uberhaubt wat aan het probleem doet, denk dat er iets mis is met het geheugen of dat beide dimmetjes niet goed met elkaar overweg kunnen ofzo.

Maar mij probleem staat er ook niet bij op de site van elitegroup (http://www.ecs.com.tw). Wat kan ik anders doen? Gewoon de computerwinkel bellen?????

Ik weet niet of je het geheugen nog kunt ruilen, zou dat eerst maar eens proberen, en dan als het kan ook nog een ander merk.

ik kan op dit moment niet goed kijken op die site van ecs (door die *** norton.. zie elders dit forum)

maar ik zou je graag helpen, want heb zelf ook al heel wat problemen moeten trotseren voordat ik eindelijk fijn met de ECS K7S5A kon werken..

kwa ram geheugen is ECS K7S5A echt een heel groot probleem..

Probeer ens op te starten met ALLEEn die nieuwe...

Ik heb bijv 3 merken ram moeten hebben voordat ik beeld kreeg (bij het 3e merk ook kreeg ik beeld, namelijk Dane Elec, bij een A-merk van mycom en samsung kreeg ik geen beeld)

Toen ook nog eens een bios flash gedaan omdat er nog heel wat problemen inzaten, wat toen dus verholpen was..

maar ben dus wel benieuwd wat ie doet met alleen dat nieuwe ram..

Oja, welke bios versie heb je?
Dat krijg je te zien bij het opstarten (dus voor windows enz)

NOG een vraag: welke link had je precies gezien op de site van ECS?

wat ik kon vinden:

AMI BIOS SETUP UTILITY VERSION 1.21.06

K7S5A 11//2001 S

(staat boven die geheugen check)

ik zal ff kijken met die spellen...

k heb zelf een andere bios gebruikt, maar het enige verschil is dat ik metdeze ook kan overclocken, maar omdat jij dat warscheinlijk toch nie gaat doen is dat niet nodig.. die van mij was trouwens ook geen officieele ECS bios..

Bij spellen werkt ie goed. Ik ben een beetje bang dat t biosflshen mislukt. Als het fout gaat, dan kan ik zeker me moederboard weggooien?????

En als ik me bios wil upgraden, moet ik dan AL die upgrades vanaf 11/9/2001 laden????

nee je hoeft altijd maar 1 bios te laden...

maar we kunnen beter eerst alles afgaan voor we jou laten flashen..

op hoeveel mhz draaien het oude ram en op hoeveel het nieuwe?

heb je nog een pc om daarin deze 2 dimmetjes in te doen om ff te testen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan