Geheugen filpt

Status
Niet open voor verdere reacties.
en je hebt nergens anders (buren ed.) een pc om dat ram er in te testen?
 
De kans dat het BIOS flashen misgaat is erg klein, neem niet aan dat je vaak een stroomstoring hebt ofzo, want dat is het grootse probleem denk ik.
Ik zou gewoon die BIOS update eens doen en kijken of het iets uitmaakt.
 
en welke moet ik dan precies nemen op die site???? want ik weet niet of ik pcb 1.0 heb, pxb 1.x of pcb 3.x Dat kan ik nergens vinden!! OOk niet op me moederboard.
 
ok hier een uitleg:


je download de bios (1 bios dus, de nieuwste)

je download ook een flash bestand(iets van amiflash oid) dat zie je wel ergens op een downloadsite staan..


Iig, je pakt die bios uit zodat je een .rom bestand hebt


ja maakt een Windows 98 opstartdiskette en zet daar het .rom bestand bij en ook dat flash file (.exe) erbij

je start de pc op en laat hem booten op die diskette..

Je tikt dan dir in zodat je de bestandsnaam over kan tikken


tik dan de bestandsnaam van dat flash bestand over, dan een spatie en dan de naam van het rom bestand..

dan moet je nog een keer ja selecteren, en dan is het meteen al gebeurd...

het gaat heel snel..

ik heb het trouwens vorige week ook voor het eerst gedaan en vond ut ook spannend...

suc6
 
ah owkee. T kon ook in windows stond op die site. Probeer t morgen wel. Weet iemand nog hoe ik aan de versie kom die ik nodig heb????>
 
uhm.. kijk ens in je boekje?

want dat durf ik niet met zekerheid te zeggen welke je hebt..

maar k zou ut gwoon via dos doen, stel dat windows weer ff zon "vastloopkuur" laat zien.. dan ben je mooi de sjaak...
 
in t boekje kan ik t ook niet echt vinde. Zal t wel ff doorleze. Ik doe t idd. wel in dos.

Ik hoop dat het probleem dan opgelost is!!!
 
Laatst bewerkt:
Me pa heeft niet veel zin om het bios te flashen, t is niet mijn pc... Maar hij deed het eerst weer een tijd goed. En later sloeg hij 4 keer vast in 10 min. Kan het niet iets anders zijn? Fouten in windows misschien??????? Zijn er geen andere oplossingen?????
 
Jah dat was eerst het probleem, maar dat is opgelost. nieuwe cpu koeler en 3 systemfans dr bij gezet :S. De temp is nu 39 systeem 41 processor. Die koeler heb ik 3 dagen voor me geheugen gekocht. Doet t perfect.
 
verder geen ideeën meer wat t kan zijn? of t aan windows ligt????
 
Geplaatst door Tr3b0r
verder geen ideeën meer wat t kan zijn? of t aan windows ligt????

Is zeer moeilijk te bepalen aangezien je zonder het nieuwe geheugen geen problemen hebt, had je al geprobeerd het geheugen te ruilen?
 
Ja maar alleen met t nieuwe draait ie wel goed. Dus de winkel kan dr weinig aan doen. Op www.geheugen.com staat dat de laatste optie is bios update. Dan moet dat maar.
 
ik las ook ergens dat 2 merken geheugen met elkaar problemen kunnen geven. Hoe kan ik checken of dit bij mij het geval is????
 
k was er eerst ook bang voor, maar weet inmiddels:

Zolang er maar geen stroomstoring of deffecte onderdelen zijn (zoals kapotte diskette drive, die diskettes verkeerd leest) kan er weinig (lees: niets) misgaan...
 
hmm. Ik zit alleen nog met het probleem, WELKE VERSIE????? van die bios upgrade
 
Op de site van ecs staat mij bios version:

BIOS Type AMI® BIOS Release Date 2001/11/27
Version 01/11/09 File Size 419 K
Download k7s5a011109.exe Flash Utility aminfxxx.exe


Moet ik dan gewoon de bovenste van dat rijtje nemen???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan