geheugen onderklocken

Status
Niet open voor verdere reacties.

headshot

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2007
Berichten
773
hallo ik heb sind een maand deze computer:
amd 64 6000+ dual core
2 gig geheugen 667 mhz
nvidia 8800gts-320
320 gig harde schijf
asus m2v moederbord


sinds de eerst dag heb ik problemen met het spelen van spellen...
wat ik al geprobeert heb is:
1. oude drivers verwijdert (zón 10 keer) en nieuwe geinstaleert maar hielp niet.
2. gekeken of de videokaart te heet werd, nee.
3. terug gebracht naar de winkel maar daar zijden ze, het is een software probleem.
4. gekontroleert of het ram geheugen niet goed was en er bleek in een van de 2 een fout te zitten, nieuw gehuegen er in maar hielp niets.

ik weet echt niet meer wat ik kan doen!

nu heb ik gehoort dat het ONDERKLOCKEN van het geheugen goed zou kunnen werken.
maar hoe doe ik dit...
als ik in de bios kom staat er bij memory configuration dit wat ik kan veranderen:
tras, trp, trcd, cas latency (cl), memclock mode.

wie zou mij kunnen helpen??

alvast heel erg bedankt.
 
Vertel eerst eens even WAT voor problemen je hebt, dat maakt het misschien iets duidelijker.
Gewoon "problemen" is een ruim begrip!

En, draai je XP of Vista?
 
ik was al bang voor die vraag...
ik gebruik vista ultimate 32 bit.
als ik spellen ga doen zoals medal of honor airborne, battlefield 2142 stopt het beeld ermee na ong. 10 min.
soms een blauw scherm en start hij opnieuw op, soms blijft het beeld stil hangen, en soms blijft hij stil staat en gaat het geluid door, soms bljft hij stil staat gaat het geluid door en komt er na 10 seconden op het beeld te staat: no vidio input.

dus ik maar de drivers opnieuwe instaleren, xp er op hielp niet vista er weer op en zo nog 2 keer en elke keer weer formateren enzo.
( ik kocht een game pc om mee te gamen maar dat is nu nog niet gelukt)

meer info nodig?? vraag maar, ik heb echt alles over voor de oplossing:)
 
voeding: hkc 580 watt (geen a merk weet ik)
en ik heb deze kast goed gekoelt dus: http://empc.nl/index.php?id=10&sub=Produktinformatie&ProdId=10850&OldId=31



Veld Waarde
Sensoreigenschappen
Sensortype ITE IT8712F (ISA D00h)
GPU sensortype Analog Devices ADT7473 (NV-I2C 2Eh)
Moederbordnaam Asus M2V
Chassis inbreuk opgemerkt Nee

Temperaturen
Moederbord 37 °C (99 °F)
CPU 40 °C (104 °F)
CPU #1 / Kern #1 33 °C (91 °F)
CPU #1 / Kern #2 35 °C (95 °F)
GPU 40 °C (104 °F)
GPU diode 51 °C (124 °F)
GPU omgeving 37 °C (99 °F)
MAXTOR STM3320620 30 °C (86 °F)

Koelingsventilatoren
CPU 2974 RPM
GPU 2459 RPM (86%)

Spanningswaarde
CPU Core 1.34 V
+3.3 V 3.36 V
+5 V 4.97 V
+12 V 11.71 V
VBAT Batterij 3.25 V
GPU Vcc 3.35 V
 
Vista

Windows vista schijnt niet zo goed met spellen om te kunnen gaan (vriend had ook problemen). Heb je al gekeken bij microsoft? kan je het spelen op een andere computer?
 
Windows vista schijnt niet zo goed met spellen om te kunnen gaan (vriend had ook problemen). Heb je al gekeken bij microsoft? kan je het spelen op een andere computer?

Sorry, maar dat is een antwoord waar we niet zo veel mee opschieten. Vista kan prima overweg met heel veel spellen en... TS heeft natuurlijk geen nieuw game-systeem gekocht om dan zijn spellen op een andere computer te spelen!:eek:
 
dit probleem had ik ook bij xp.

maar zou ik kunnen proberen om het geheugen onder te klokken? een ander is hier mee uit de problemen weten te komen.

een stukje gekopieert:

Momenteel draai ik nog steeds heel stabiel op 711mhz. Intussen al wat gegamed en nog steeds geen blauwtje gelopen.
Dit geheugen in combinatie deugd inderdaad niet, moet je maar eens naar de Corsair fora gaan zien. Volgende week komen er 2*2gig G. Skills binnen. Deze zouden stabiel moeten draaien met de Striker. Toch volgens enkele ervaringen op het [H]ardforum. Hopelijk blijkt dit geen fabel te zijn. En indien wel, tja, dan mag je ebay de volgende dagen in de gaten houden en uitzien naar een 2e hands Striker. En dat meen ik!


en met blauwtje bedoelt hij een blauw scherm:p

maar mijn vraag was dus, zou het kunnen helpen? ik heb er alles voor over en zoja hoe klok ik heb onder?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi !

De geheugenklok in je Bios op : "auto"zetten, en de timings wat ruimer (=hoger).

Maar of dat een oplossing biedt ???

Greetz,


Harry.
 
ok ik ga het proberen maar hoeveel zou ik het hoger moeten zetten?? het moet niet stuk gaan :S
 
Hoi !

De geheugenklok in je Bios op : "auto"zetten, en de timings wat ruimer (=hoger).

Maar of dat een oplossing biedt ???

Greetz,


Harry.

@Harry

Hoi,
Ik had net via een PM je hulp ingeroepen maar op datzelfde moment ben je er al:D
 
Hoi !

@mrmusic: Ja, hoe is het mogelijk, en ik ben n.b. niet eens thuis, maar kijk even op een "vreemde computer".

@T.S.: hoger maakt niets uit, integendeel, het betekent langzamer (in nano-seconden) !

Je maakt er niets door stuk o.i.d.

Je kunt ook voor: "by SPD" kiezen, dan bepaalt het Bios wat het geheugen aan kan.


Greetz,

Harry.
 
ik heb net gekenen in de bios geheugenklok staat automatish al op auto maar als ik bij timings doen manual dan kan ik de trrd van 2t tot 5t verhogen en de trc van 11t naar 18t
 
Dat is ook een goede voeding.

Maar heb je nog garantie op die pc? Dan zou ik zoiezo ermee teruggaan naar de winkel. Je hebt voor een stabiele pc betaald en dat heb je nu niet.
 
Ik mis een paar dingen, de foutcode bij een BSOD, als die komt, dat kun je op de volgende manier instellen.

Zet eerst eens in de geavanceerde opties in systeem, configuratiescherm, bij de opstart en herstelinstellingen de computer automatisch opnieuw opstarten eens uit, dan krijg je een blauw scherm met een foutcode, als de comp vastslaat, uitgaat of reboot, en zet die hier eens neer.

Ook in te stellen, bij een opstart, door F8 in te toetsen in/na het biosbootscreen, en dan voor de optie te kiezen, "automatisch opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen".

Ook mis ik een rgel hoe de videokaart is gekoeld en welke het is en welke versie drivers ervoor is/zijn gebruikt.

Nu lijkt het mij, of een voedingsprobleem op de lijn waar de videokaart aanhangt, teveel apparaten op de extra voedingslijn van 12V, of een probleem met de warmte van het videokaartgeheugen, die kun je, helaas, nergens aflezen.

Overigens kun je het interne geheugen vaak ook weer beter handmatig instellen, de timings zo slap mogelijk, hogere getallen dus, maar of je daar nu het probleem moet zoeken?
 
dus mijn vidiokaart heeft 12v nodig en er is 11,7? hoe kan ik dat veranderen of wat kan ik er aan doen?
 
dus mijn vidiokaart heeft 12v nodig en er is 11,7? hoe kan ik dat veranderen of wat kan ik er aan doen?

Dan zul je een goede voeding moeten aanschaffen. Dus niet alleen naar het aantal watts kijken, maar ook naar het merk en type.

Er zijn goedkope voedingen in omloop met een hoge wattage, maar die dingen trekken het bij lange na niet. Niet kopen die dingen dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan