Geheugen uitbreiden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flatliner

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Berichten
15
Geachtte helpers,

In de pc van m'n vriendin zit een werkgeheugen kaart van 512MB RAM.
Nu hebben wij sinds kort Sid Meiers railroads wat we graag samen via LAN spelen.
Maar nu klapt hij er na ongeveer een halfuur a drie kwartier spelen bij haar steeds uit met de melding onvoldoende virtueel geheugen.

Nu wil ik dus voor haar nog een geheugen kaart kopen van 512MB.
Mijn vraag is nu zijn er dingen waar ik op moet letten bij het kopen van zo'n kaart?
Werkt iedere kaart zomaar op iedere pc?!

Als je info nodig hebt over de pc die van toepassing zou zijn vraag maar raak. (ben zelf niet bekend met hardware en dergelijke)

Alvast bedankt voor de moeite:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Road,

Waar ik uit deze draadjes wijs kan worden is dat je het beste 2 identieke kaarten in je pc kan hebben.

Hoe kom ik er nu achter wat voor kaart het is die al in de pc zit zodat ik in de winkel weet welke ik moet hebben?
 
Dat doe je zo. :)

attachment.php
 
Laatst bewerkt:
Die melding krijg je vaak, omdat de pagefile/wisselbestand gedefragmenteerd is, schakel die eerst uit, reboot, en schakel hem in, met een vaste waarde, van b.v. 500mb, dan heb je een virtueel geheugen van 1gig, dat is meer dan genoeg voor XP.

Configuratiescherm, systeem, geavanceerd, instellingen voor prestaties, geavanceerd, wijzigen, geen wisselbestand, instellen.

512mb intern geheugen, is voldoende om alles te doen, met 1 gig wordt het echt niet sneller, het scheeld iets, als de swap niet wordt aangesproken, maar dat zul je dan ook in moeten stellen in het register.

Kortom, met meer intern geheugen, verdwijnt die melding niet.
 
Oh ok, kom net terug van de Mediamarkt met een nieuw bankje van 512MB. Ik zal doen wat je zei Pier en kijken of dat ook helpt.
 
Oh ok, kom net terug van de Mediamarkt met een nieuw bankje van 512MB. Ik zal doen wat je zei Pier en kijken of dat ook helpt.

LET OP.

heb je wel de laatste versie, de game staat er om bekent dat ( 1e versie ) er een bug i zit en dat ie er uit kan klappen ( als is intern geheugen altijd beter ) anders

Patch direct link
 
Oh ok, kom net terug van de Mediamarkt met een nieuw bankje van 512MB. Ik zal doen wat je zei Pier en kijken of dat ook helpt.

Ala je hem toch gaat gebruiken, zet de registersleutel zo, dat hij eerst gebruikt maakt van de aanwezige intern geheugen, en daarna pas de swap, of of maak die sleutel aan, indien niet aanwezig.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory\\DisablePagingExecutive

Die moet dan 1, als waarde hebben.

Evengoed een wisselbestand aanmaken, 300mb is al voldoende, wordt toch bijn niet meer gebruikt, met 1 gig. aan intern geheugen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan