geheugenprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Berichten
3.253
Wanneer ik windows 95 probeer op te starten op mijn laptop met 2 GB geheugen krijg ik volgende foutmelding:

Er is onvoldoende geheugen om Windows te initialiseren.

Sluit een of meer geheugenresidente programma's of verwijder onnodige hulpprogramma's uit CONFIG.SYS en AUTOEXEC.BAT. Start de computer vervolgens opnieuw op.


Ik heb deze oplossing gevonden en de 3 oplossingen bekeken.

Oplossing 1: geprobeerd, ingesteld op 512, iets minder dan 512 en op 40 MB, helpt niets... (telkens wel vermenigvuldigd met 1024 uiteraard)

Oplossing 2: is alleen voor windows 98

Oplossing 3: ik ga niet telkens het ramgeheugen zitten vervangen...

Nog een oplossing?:confused:
 
ik weet niet of je aan dit topic wat hebthttp://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=366246, maar wat ik er uit begreep is dat windows 95 niet of slecht met 2 gb ram om kan gaan, daar wordt hij instabiel van van meer dan 512 mb ram
 
Klopt, dat is ook het probleem en daar was ik al achter.

Hij wordt er niet instabiel van hij kan gewoon niet eens opstarten.

Het goede nieuws is dat ik ook xp en vista op die computer gebruik en ik dus voor win95 geen 2 GB zou nodig hebben en win95 maar 512 of zelfs minder (ik geloof dat win95 het prima doet met 64 MB) zou moeten 'zien'. En dat heb ik proberen instellen in dat system.ini file zoals aangegeven door microsoft. Maar dat deed het dus niet...:confused:
 
je kan tog ook in xp of vista virtual pc en dan in virtual pc de game spelen dan zet je zelf je ram?
 
Ik heb het uiteindelijk na genoeg met de instellingen te spelen goed gekregen in virtual pc.

Helaas, ik heb virtual pc moeten verwijderen. Elke keer als ik het installeerde was ik mijn verbinding met mijn router kwijt en weigerde mijn laptop verbinding te maken.:confused:
 
Kreeg je geen verbinding ín Virtual PC?
Of kreeg je in een 'gewone' situatie geen internet?
 
Volledig geen internet meer. In de 'gewone' situatie dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan