• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gekleurde cellen optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alcide

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2008
Berichten
37
Hoi,

ik heb een grote sheet gemaakt met div. prijzen, nou wil ik alle cellen die de kleur "Geel " heeft bij elkaar op laten tellen... Ik heb op het "Net" div. codes gezien maar ik heb geen idee hoe ik dit moet doen.. :confused:

Heeft iemand hier ervaring mee.. hoor graag van jullie. alvast bedankt
 
Hallo Alcide
Hoe en/of waarom heb je de cellen geel gekleurd?
Als de cel geel gekleurd wordt via voorwaardelijk opmaak vanwege andere cellen, dan kun je misschien daar iets mee doen.
Laat even een voorbeeldje zien van wat je al hebt, dit praat makkelijker.
 
Alcide,

Bij gevoegde file gaat hier over, de code staat achter het blad.
Deze telt de groenekleur, dus die moet je even veranderen.

Ik weet niet meer wie dit gemaakt heeft maar hij komt van de Helpmij Site.

Suc6
 

Bijlagen

  • Kleuren tellen.xls
    35,5 KB · Weergaven: 62
bestand toegevoegd

hoi

ik wil graag weten als er daadwerkelijk betaald is.. de cellen heb ik gekleurd met celeigenschappen... Ik wil dus alle waardes in "kolom J" die geel gekleurd zijn automatisch bij elkaar optellen
 

Bijlagen

  • Map1.xls
    20,5 KB · Weergaven: 36
Alcide,

Bij gevoegde file gaat hier over, de code staat achter het blad.
Deze telt de groenekleur, dus die moet je even veranderen.

Ik weet niet meer wie dit gemaakt heeft maar hij komt van de Helpmij Site.

Suc6

Dank je wel Wim, ik denk dat deze code puur gaat over het aantal gekleurde cellen, ik bedoel eigenlijk dat ik de waardes in de cellen bij elkaar wil optellen
 
Beste Alcide ;)

Ik zie niks staan in kolom J, en vanaf welke rij wil je optellen J4:J15.

Groetjes Danny :thumb:
 
Beste Alcide ;)

Ik zie niks staan in kolom J, en vanaf welke rij wil je optellen J4:J15.

Groetjes Danny :thumb:

je hebt gelijk...het voorbeeld ging het om de E rij...in mijn orgineel is het rij J3 t/m J21, waarbij het resultaat zichtbaar wordt in B28.. In het orgineel zitten te veel namen en dingen die ik er dan moet uitslopen als ik mijn sheet upload .....ik dacht als ik weet hoe het werkt dan moet het me zelf ook lukken met een beetje hulp van andere :)
 
Alcide,

Ik moet hier afhaken, weet het niet en het lukt me ook niet.
Als de oplossing komt kijk ik ook even, je kan er altijd wat van leren.

Suc6
 
Ik heb hier een uitgebreid bestandje wat van alles met kleuren doet.
Kijk er maar eens naar. Het doet vlngs mij wel wat je wilt maar om het te toe te passen in jou bestandje heb ik niet geprobeerd.
 
Alcide,

Met de file van popipipo lukt het inderdaad, zo zie je maar er komt steeds wat nieuws voorbij.

Zie de bijgevoegde file.
 

Bijlagen

  • Map2.xls
    40 KB · Weergaven: 54
het werkt inderdaad als een trein in het bijgevoegde bestand, als ik echter de formule toepas in mijn bestand krijg ik de cel waar ik de uitkomst wil hebben #NAAM?..... ben ieder geval weer een stuk verder
 
Alcide,

Dat had ik ook en na even zoeken kwam ik er achter dat er een macro achter zit.
Dus die zal je nog moeten invoeren of copieren.
 
Laatst bewerkt:
Toevallig heb ik vandaag een vrijwel identieke vraag beantwoord.
De code heb ik aangepast aan je vraag.
De functie kleurentellen(bereik,cel) berekent de som van de getallen uit bereik die overeenkomen met de achtergrondkleur van cel.

In jouw geval
Code:
=kleurentellen(E4:E15;E15)

Uitkomst: 42,24

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Laatst bewerkt:
Alcide,

Dat had ik ook en na even zoeken kwam ik er achter dat er een macro achter zit.
Dus die zal je nog moeten invoeren of copieren.

Wim

Hoe kopieer ik die macro dan uit het orginele bestand.... ik krijg de optie niet actief :eek:
 
Alcide,

Hoe kopieer ik die macro dan uit het orginele bestand.... ik krijg de optie niet actief

Ik heb de 2 bestanden open staan en ga dan naar VBA.
Daar klik ik op de module van het bestand waar de macro in zit en sleep deze naar het andere bestand.

Suc6
 
Roncancio,

Als ik de file van jou open heb en doe nog een cel er boven de gele kleur geven telt hij die er niet bij op.
Of doe ik iets fout?
 
ik stuit op het zelfde probleem...

ik heb het redelijk bijna allemaal draaien..... de waardes die in licht gele cellen staan worden bij elkaar opgeteld.. alleen nog niet als ik een cel van kleur verander blijft de oude waarde in de uitkomstcel staan.. als ik in de uitkomst cel ga staan en druk op enter dan krijg ik wel weer het juiste resultaat, en dan enz...enz.. zie ik ook nog iets over het hoof..

wim bedankt voor je tip mbt het kopieeren van het macro
 
bij mij draait het ik heb de code gebruikt van popipipo mijn dank hiervoor.... ik ga ik het weekend eens verder borduren met de code van Roncancio..

Mijn dank voor al jullie input..... gaat er leuk uitzien zo...:thumb::thumb::thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan