• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gekleurde cellen optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Suggestie op de code van ronancio
Code:
Function KleurenTellen(rBereik As Range, rColor As Range) As Double
  For Each rRange In rBereik
    If rRange.Interior.ColorIndex = rColor.Interior.ColorIndex Then kleurentellen = kleurentellen+ rRange.Value
  Next
End Function
 
Alcide,

ik heb het redelijk bijna allemaal draaien..... de waardes die in licht gele cellen staan worden bij elkaar opgeteld.. alleen nog niet als ik een cel van kleur verander blijft de oude waarde in de uitkomstcel staan.. als ik in de uitkomst cel ga staan en druk op enter dan krijg ik wel weer het juiste resultaat, en dan enz...enz.. zie ik ook nog iets over het hoof..

Als ik de kleur verander en ga dan van de cel af, wordt het bedrag veranderd.
Kijk eens in de macro misschien moet je daar wat aanpasen?

wim bedankt voor je tip mbt het kopieeren van het macro

De Macro is zo in zijn geheel gecopieerd, die heb je niet helemaal nodig, je moet nog even uitzoeken welk stukje er gebruikt wordt, de rest kan dan weg.

Ik ga nu voor een paar dagen weg en kan je dus niet verder helpen.

Suc6,
 
Laatst bewerkt:
helemaal goed zo... ik kan hier behoorlijk mee aan de slag.. Ik heb gemerkt dat er verschil zit tussen de cel kleurten met het emmertje/celeigenschappen en de kwast gebruiken...

Als ik de kwast gebruik wordt de uitkomst direct aangepast, als ik het emmertje/celeigenschappen gebruik dan sta ik op de uitkomst, selecteer =SOMCELKLEUR(J3:J21;36) en als ik dan op enter druk wordt de uitkomst ook aangpast


al om al weer een stukje wijzer, bedankt iedereen voor jullie wijze input :thumb::thumb:
 
@Hoornvan, Alcide
Bij mij werkt het als je de kleur van een cel aanpast.:shocked:

Hoe dan ook het belangrijkste is dat de vraag voor de TS is opgelost.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan