Senso
Inventaris
- Lid geworden
- 13 jun 2016
- Besturingssysteem
- W10 Pro en W11 Pro
- Office versie
- Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Dat is mooi gedaan Willem. Ik krijg wel een fout.
verder weet ik niet hoe de datum periode van tot moet aanpassen
wat zijn de twee 'knoppen' rechtsboven?
code=invoerveld is niet geel/actief
Verder is dit hetzelfde principe wat ik heb maar ik kan dat uit privacy-overwegingen niet plaatsen. Het is allemaal te veel met elkaar verweven.
Mijn codes (klassieke grootboeknummers) en omschrijvingen FD - FN (diverse kolommen) staan op één werkblad en dat is dus ook de invoer (zonder velden).
Code (4-cijferig)-Valdat-Omschrijving-FD-FN zelf in te delen.
Deze codes staan in een lijst op hetzelfde werkblad in de kolommen L t/m P
L = code
M =omschrijving
N = lege kolom
O = inkomsten
P = uitgaven
In O en P staan de volgende formule die genereren de totaalbedragen van de specifieke code.
Kun je natuurlijk ook op een ander werkblad zetten. Uiteindelijk heb je dan
1. werkblad 'Maand' met maanden jan-dec
2. werkblad 'Jaartotalen'
3. werkblad 'ink-Uitg-YYYY'
Maanden moeten gewoon handmatig worden ingevuld en de rest is vrijwel automatisch, het laatste blad niet helemaal omdat je soms correcties moet aanbrengen hyp(rente+afl).
Die van Willem is natuurlijk de bedoeling en oogt veel professioneler maar ik vind het wel goed zo.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Blad2.Shapes("ThisMonth").TextFrame.Characters.Text = "Periode : " & Blad2.Range("J5").value & " - " & Blad2.Range("L5").value
End Sub
wat zijn de twee 'knoppen' rechtsboven?
code=invoerveld is niet geel/actief
Verder is dit hetzelfde principe wat ik heb maar ik kan dat uit privacy-overwegingen niet plaatsen. Het is allemaal te veel met elkaar verweven.
Mijn codes (klassieke grootboeknummers) en omschrijvingen FD - FN (diverse kolommen) staan op één werkblad en dat is dus ook de invoer (zonder velden).
Code (4-cijferig)-Valdat-Omschrijving-FD-FN zelf in te delen.
Deze codes staan in een lijst op hetzelfde werkblad in de kolommen L t/m P
L = code
M =omschrijving
N = lege kolom
O = inkomsten
P = uitgaven
In O en P staan de volgende formule die genereren de totaalbedragen van de specifieke code.
Code:
=SOM.ALS(A:A;"9490";O:O)
=SOM.ALS(A:A;"8540";P:P)
1. werkblad 'Maand' met maanden jan-dec
2. werkblad 'Jaartotalen'
3. werkblad 'ink-Uitg-YYYY'
Maanden moeten gewoon handmatig worden ingevuld en de rest is vrijwel automatisch, het laatste blad niet helemaal omdat je soms correcties moet aanbrengen hyp(rente+afl).
Die van Willem is natuurlijk de bedoeling en oogt veel professioneler maar ik vind het wel goed zo.
Laatst bewerkt: