• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Geld in portemonnee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is mooi gedaan Willem. Ik krijg wel een fout.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
      Blad2.Shapes("ThisMonth").TextFrame.Characters.Text = "Periode : " & Blad2.Range("J5").value & " - " & Blad2.Range("L5").value
End Sub
verder weet ik niet hoe de datum periode van tot moet aanpassen
wat zijn de twee 'knoppen' rechtsboven?
code=invoerveld is niet geel/actief

Verder is dit hetzelfde principe wat ik heb maar ik kan dat uit privacy-overwegingen niet plaatsen. Het is allemaal te veel met elkaar verweven.
Mijn codes (klassieke grootboeknummers) en omschrijvingen FD - FN (diverse kolommen) staan op één werkblad en dat is dus ook de invoer (zonder velden).
Code (4-cijferig)-Valdat-Omschrijving-FD-FN zelf in te delen.

Deze codes staan in een lijst op hetzelfde werkblad in de kolommen L t/m P
L = code
M =omschrijving
N = lege kolom
O = inkomsten
P = uitgaven
In O en P staan de volgende formule die genereren de totaalbedragen van de specifieke code.
Code:
=SOM.ALS(A:A;"9490";O:O)
=SOM.ALS(A:A;"8540";P:P)
Kun je natuurlijk ook op een ander werkblad zetten. Uiteindelijk heb je dan
1. werkblad 'Maand' met maanden jan-dec
2. werkblad 'Jaartotalen'
3. werkblad 'ink-Uitg-YYYY'
Maanden moeten gewoon handmatig worden ingevuld en de rest is vrijwel automatisch, het laatste blad niet helemaal omdat je soms correcties moet aanbrengen hyp(rente+afl).
Die van Willem is natuurlijk de bedoeling en oogt veel professioneler maar ik vind het wel goed zo.

Laatst bewerkt:
@Senso

Bedankt voor het compliment,
Vreemd dat je een fout daar op krijgt gebruik je een Excel 64bits versie ? vermoedelijk zit dan daar de fout
je kunt met de pijltjes toetsen rechtsboven de einddatum aanpassen omhoog of omlaag
begrijp niet wat je hiermee bedoelt ? code=invoerveld is niet geel/actief

Windows 10 64-bits 1909-Excel 2007 H&S en kan datum/periode niet instellen (niet met pijltjes en ook niet met klikken als je op dat vak staat) krijg Fout tijden uitvoering: Eigenschap Text van klasse Characters kan niet worden ingesteld en bij beëindigen verwijst die naar genoemde eerste code post 21. Zie ook links van Mutatie toevoegen *GETAL! staan.

Als ik een mutatie wil invoeren is het codeveld niet actief. Kan wel een omschrijving geven vb stroom.

Laatst bewerkt:
@loek010, Ziet er goed uit al kan sommige code wel wat eenvoudiger.;) In XL-2007 werkt het ook gewoon alleen zit de bladbeveiliging een beetje in de weg. Objecten bewerken ook aanvinken en dan werkt het prima.

@VenA,

Bedankt :) ook voor de tip omtrent de Objecten op bewerken te zetten met de beveiliging aan probleem doet zich bij niet voor
maar bij andere bestanden heb ik dat probleem met sommige gebruikers ook aan de hand gehad nogmaals bedankt voor de tip :thumb:

@Senso,

Had het bestand inmiddels aangepast in Post #20 voor dat ik het bericht van VenA had gelezen,
Heb het Object verwijderd wat bij jouw de fout gaf en het bestand in post #20 veranderd tevens wat meer verduidelijkt omtrent gebruik
van het bestand is nu Kasboek 3.0 geworden.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan