geluid versterken video

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Omdat het belangrijk is om te horen wat iemand zegt op de filmpjes die ik gemaakt heb (behalve dan mijn stem, want die hoor je duidelijk, te duidelijk eigenlijk), wil ik dus het geluid van persoon twee versterken.
Hoe doe ik dat, waarmee doe ik dat?
Het is belangrijk om te weten dat ik er totaal geen kaas van gegeten heb, ik Linux Mint gebruik en het liefst een goed online programma zou willen gebruiken.
Ik heb er al een aantal geprobeerd, maar het zijn filmpjes die best lang duren en dan heb je niets aan gratis online proggies.

Wie helpt mij uit de brand en weet iets?

Praat die 2e persoon tegelijkertijd, dan zie ik geen mogelijkheden. Maar wordt er achtereenvolgens gepraat dan kan er meer.
Ik zou kijken naar Kdenlive (komt oorspronkelijk van Linux...), je kunt daar een audio-track "normaliseren" (volume gelijk trekken).

ja, kdenlive heb ik, maar die laad het filmpje niet, heel raar. Normaliseren heet dat?
De personen praten om de beurt.

waar zit dat, die normaliseren track? kan het niet vinden, heb eindelijk het filmpje kunnen starten in kdenlive

Laatst bewerkt:
Ook niet als het het over "project bin" sleept terwijl kdendlive draait?
Welke extensie heeft die film?

oke, heb het nu gevonden, maar hoe sla ik dat filmpje mp4 dan op als het gedaan is? Ik zie namelijk geen optie om het op mp4 op te slaan

Terug
Bovenaan Onderaan