geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nored samar

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2003
hallo,

ik heb laatst mijn computer geformateerd, maar nu heb ik een geluids driver nodig. ik heb er geen op een CD-ROM en mijn computer wil niet zeggen wat voor een geluidkaart ik heb. Hoe kom ik er achter wat voor een geluidkaard ik heb, en waar kan ik dan een driver downloaden?

Help mij, alstjeblieft

Meestal staat het op het geluidskaartje zelf. Heb je een geluidskaart op je moederbord dan is het merk/type meestal voldoende. Bij een merk-PC is een merk/type over het algemeen ook afdoende.

mijn geluidskaart zit in het moederbord, maar hoe kom ik er achter welk merk/type het is?

ok, aidi zegt dit: (grappig programma trouwens)

Moederbordnaam: MSI MS-6309 Lite (MS-6309LE v2.0) / MS6309 v2.x
Moederbordchipset: VIA VT82C694X Apollo Pro133A

Geluidskaart: VIA AC'97 Audio Controller

Dat zou meer dan voldoende info moeten zijn, ik kan echter de MSI 6309 niet op de website van msi vinden. Check het model nog eens..

Welke Windowsversie ga je trouwens installeren? Windows 95 en 98 (eerste editie) werken niet zo lekker met die geluidskaart.

Nee, het type is meer dan voldoende (normaliter) het ID verandert daar niets aan. Alleen komt dat type niet in het lijstje voor (bij de drivers).

Is dit soms een packard bell of aldi pc, die kopen de ondersteunig af bij MSI je zal dan bij de pc fabrikant moeten zoeken voor de juiste driver

[edit]zie dat ik te lang bezig was om bier te halen en dat het goede bord al gevonden is[/edit]

Laatst bewerkt:
misschien door de bomen het bos niet meer ziende, maar Nored zegt dat er de overbekende AC97 "aan boord is". Dat mag en moet geen probleem zijn......................

Many Many thanks :)

Ik heb dankzij jullie allemaal eindelijk weer geluid :) :)

Heel erg Hartelijk Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan