geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

ishtar

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2006
Hallo iedereen....bedankt voor de hulp gister...helaas ben ik nog niet echt bekend met deze site dus vergeef mij als ik de vragen niet juist neer heb gezet hahaha....vraag: gister van alles geprobeert om mijn geluid weer goed te krijgen,kan nergens een compleet installatieprogramma vinden wat je normaal bij je moederbord krijgt....mijn vraag op dit moment is:.kun je ook een geluidskaart op je usb uitgang zetten zodat er in ieder geval weer geluid is?...alvast bedankt.:)

is dit een vervolg op je vraag van gisteren? (ik heb die vraag niet gelezen.)

kun je niet met behulp van everest achter de naam van je moederbord komen en dan op de site van de producent gewoon de drivers downloaden?

maar oke hoe bedoel je een geluidskaart via usb. wil je je boxen in een usb poort douwen? of bedoel je een exterene kaart via usb? (heb ik nog nooit gezien)

ja ik heb alle drivers geinstalleerd,niks werkt..ik heb een interne soundcard en kan hem dus niet zomaar eruit halen....ik denk ooit kortsluiting te hebben gehad waardoor hij het totaal niet meer doet nu....ik hoorde dat je een ext.geluidskaart via je usb kunt gebruiken...ben maar een leek hoor.in ieder geval werkt alle hard en software volgens de computer,maar geluid is er niet

Dit is je gisterook al gevraagd >>>>>:) Hoe ziet je apparaatbeheer eruit, zijn er gele tekens zichtbaar?

he en staat er op je moederbord geen jumper op exteren geluidskaart gebruiken terwijl die er niet in zit?

heeft het wel zo gewerkt of heb je hem een keer open gehad ofzo en deed hij het toen niet meer?

nee er staan geen gele tekens bij app beheer....alles staat goed en werkt volgens de pc ook allemaal prima......dat van dat moederbord...jumper???....dat weet ik niet,en nee ik heb nooit iets gedaan met dat moederbord.....na het uitrekken van de plug van mijn geluidssysteem,maaden geleden....hoorde ik wat gekraak en vanaf dat moment deed het geluid het niet meer....vraag dus: kan het kortsluiting zijn,en hoe kun je zien of er idd een defect in je geluidskaart zit terwijl de pc aangeeft dat alles in orde is?....everset ook al geprobeert en op website van msi geweest,nieuwe driver geinstalleerd maar helpt allemaal niks....bios staat ook goed.....

In configuratiescherm>>>eigenschappen voor geluiden en audioaparaten staat ook alles goed ,dus niet gedempt.

Als alles doorlopen is inclusief speakers test dan zou ik een nieuw kaartje kopen(pci) en der in zetten. Succes verder!:thumb:

p.s
Trek nooit stekertjes eruit als de pc aanstaat anders dan usb.

Laatst bewerkt:
thnxx alvast.....maar kun je er dan ergens een andere kaart inzetten?....de geluidskaart die er nu in zit zit er vast in...kun je er ook niet uithalen als je snapt wat ik bedoel.....heb je dan nog meer mogelijkheden om een geluidskaart er in te zetten als degene die er in zit vast op je moederbord zit?

weet je wel of je boxen zelf nog wel heel zijn. het lijkt me eingelijk sterk dat van de plug eruit trekken zo'n ding verrot gaat. en dat kraak geluid is gewoon een spanningsveld dat komt omdat je dan je boxen nog aan heb staan en dan met die plug langs iets metaals gaat.

ja de boxen doen het prima......ik snap hier zelf helemaal niks van...mediaplayer doet het ook,geeft dus geen bericht dat er geen audiodevice is.....alles werkt volgens de pc goed....maar geen geluid...ik heb intussen alles geprobeert,maar ik vraag me af of je in die pci of agp slots ook een andere geluidskaart kunt installeren????

Kijk hier pci slots met de rode stip daar kan een kaart in.(zie bijkage)

Bijlagen

• mb.jpg
    mb.jpg
    50,3 KB · Weergaven: 33
thnxx...ik had misschien ff moeten melden welk mainboard ik heb...pt880 neo lsr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan