Geluidsboxen doen het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Silvia88

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2006
Berichten
11
Hallow,

Ik heb voor 2 weken geleden nieuwe geluidsboxen gekocht. Hier zat geen installatie cd-rom bij. Ik heb ze aangesloten en wilde een liedje afspelen in Media Player. Ik hoorde niks, maar er werd wel wat afgespeeld. Ik ben toen bezig gegaan met de Windows probleemoplosser, alles geprobeerd, maar het werkte niet. Toen ben ik rond gaan neuzen op deze site en heb een driver gedownload voor mijn geluidskaart. Dit zonder enig resultaat.. Ik heb echt geen idee waar het aan kan liggen.. Kan iemand mij hiermee helpen?

Groetjes Silvia..
 
Heb je ze in op de goede uitgang aangesloten?
Wat voor speakers zijn het?
 
domme vraag van mijn kant?

Staat het volume wel aan? klik eens op het luidsprekertje in de taskbar (naast je klok, rechtsonderin). Kijk daar of het volume aanstaat.
 
Hallow,
Ik heb voor 2 weken geleden nieuwe geluidsboxen gekocht. Hier zat geen installatie cd-rom bij. Ik heb ze aangesloten en wilde een liedje afspelen in Media Player. Ik hoorde niks, maar er werd wel wat afgespeeld. Ik ben toen bezig gegaan met de Windows probleemoplosser, alles geprobeerd, maar het werkte niet. Toen ben ik rond gaan neuzen op deze site en heb een driver gedownload voor mijn geluidskaart. Dit zonder enig resultaat.. Ik heb echt geen idee waar het aan kan liggen.. Kan iemand mij hiermee helpen?
Groetjes Silvia..

Met Everest even kijken, welke chipset je hebt, en tevens welke audiocodecchip, meestal moet je ook de chipsetdrivers installeren, alvorens de audiocodecchip.

Of je uitgangen staan niet aan, dat kan idd, ook nog.
 
Volgens mij wel goed aangesloten hoor en het volume doet het ook goed.. Ik heb geïntegreerde geluidskaart dus aan de achterkant 3 rondjes (blauw groen roze) en aan de voorkant 2 groen en roze.. Heb everest al wel gedownload, maar ik zou niet weten wat ik met al die informatie moet...
En waar moet ik precies op klikken als ik everest heb opgestart?
 
Laatst bewerkt:
Als het volume het zou doen, had je nu geluid.:)
Maare, wel in de groene geprikt?

Met Everest, kun je achterhalen, bij moederbord, welke chipset je hebt, en bij PCI, welke onboard geluidskaart.

Ook kun je bij apparaatbeheer kijken, in configuratiescherm en systeem, of daar de geluidskaart wel staat, ook in het configuratiescherm, bij geluiden, kun je kijken of die kaart bij audio, wel als standaarapparaat staat.
 
Bij configuratie scherm en geluiden staan de boxen wel als standaardapparaat ingesteld behalve bij de midi muziek.. maar hier kan ik niet mijn boxen selecteren..
 
Maar heb even gekeken welk apparaat het dan wel is, en dan staat er wel bij dat het wordt uitgevoerd door mijn boxen, dus dat is het probleem ook niet.. ik snap er echt niks meer van...
 
klik eens op je bureaublad met je rechtermuisknop op 'deze computer' , dan op 'eigenschappen' dan op 'hardware' en dan op apparaatbeheer.

staan hier ergens kruisjes of uitroeptekens?
 
Ik heb trouwens de boxen van Logitech X-230
Heb de driver van Realtek gedownload die overeenkwam met mijn geluidskaart..
Alles zit goed ingeplugd.. Ik heb dit van de chipset:

Veld Waarde
Noord Brug Eigenschappen
Noord Brug SiS 661FX
Ondersteunde FSB-snelheden FSB400, FSB533, FSB800
Ondersteund Geheugentype DDR-266 SDRAM, DDR-333 SDRAM, DDR-400 SDRAM
Revisie 11

Geheugeninstellingen
CAS Latency (CL) 2.5T
RAS To CAS Delay (tRCD) 4T
RAS Precharge (tRP) 4T
RAS Active Time (tRAS) 5T

Geheugenslots
DRAM Slot #1 256 MB (PC3200 DDR SDRAM)
DRAM Slot #2 256 MB (PC3200 DDR SDRAM)

Geintegreerde Grafische kaart
Grafische kaarttype SiS 330 Mirage
Grafische kaartstatus Geactiveerd
Grafisch Framebuffergrootte 32 MB

AGP apparaat
AGP Versie 3.05
AGP Status Geactiveerd
AGP-apparaat SiS 330 Mirage Integrated
AGP doorvoergrootte 64 MB
Ondersteunde AGP Snelheid 1x, 2x, 4x, 8x
Actuele AGP Snelheid 8x
Fast-Write Niet ondersteund
Side Band Addressing Ondersteund, Geactiveerd

Chipsetfabrikant
Firmanaam Silicon Integrated Systems Corporation
Productinformatie http://www.sis.com/products/index.htm#chipsets
Besturingssoftware download http://www.sis.com/download
Besturingssoftware Update http://driveragent.com?ref=59
 
Met Everest, kun je achterhalen, bij moederbord, welke chipset je hebt, en bij PCI, welke onboard geluidskaart.

Ook kun je bij apparaatbeheer kijken, in configuratiescherm en systeem, of daar de geluidskaart wel staat, ook in het configuratiescherm, bij geluiden, kun je kijken of die kaart bij audio, wel als standaarapparaat staat.

Het gaat toch over je audio onboard? die boxen hangen daar toch aan?, en in welke kleur zitten ze nu? en wat is nu je audiocodecchip? en zijn de chipsetdrivers en audiochipdrivers wel geïnstallerd?

Even de juiste volgorde, bij vrijwel alle moederborden, dien je eerst de chipsetdrivers te installeren, na een reboot, de audiocodecchipdrivers, voor een onboard kaart, daarna krijg je ook een configuratiemogelijkheid van die driver, om de speakers goed in te stellen, heb je die dan? zo nee, dan zul je het voorgaande moeten doen.

En die Everest, kan je helpen op die chipset en audio chip weer te geven, om het goede merk ervan te achterhalen, en indien het merk en type van het moederbord wordt weergegeven, kun je ze daar ophalen, en bij een merk pc, bij die fabrikant ervan.

Oftewel, niets werkt, zonder de goede drivers.
Heb je geen cd's bij die pc gekregen, waar het ook op zou kunnen staan?
 
Het gaat toch over je audio onboard? die boxen hangen daar toch aan?, en in welke kleur zitten ze nu? en wat is nu je audiocodecchip? en zijn de chipsetdrivers en audiochipdrivers wel geïnstallerd?

Even de juiste volgorde, bij vrijwel alle moederborden, dien je eerst de chipsetdrivers te installeren, na een reboot, de audiocodecchipdrivers, voor een onboard kaart, daarna krijg je ook een configuratiemogelijkheid van die driver, om de speakers goed in te stellen, heb je die dan? zo nee, dan zul je het voorgaande moeten doen.

En die Everest, kan je helpen op die chipset en audio chip weer te geven, om het goede merk ervan te achterhalen, en indien het merk en type van het moederbord wordt weergegeven, kun je ze daar ophalen, en bij een merk pc, bij die fabrikant ervan.

Oftewel, niets werkt, zonder de goede drivers.
Heb je geen cd's bij die pc gekregen, waar het ook op zou kunnen staan?

Rustig aan, ik ben geen computerxpert.. :S Zal kijken of ik kan vinden wat je bedoeld... De boxen zitten in het groene rondje..Audiocodechip: Weet niet precies waar ik die kan vinden. Heb ik Everest gekeken bij Audiocodecs, maar weet niet precies welke je nodig hebt. Merk en type moederbord: Veld Waarde
Moederbordeigenschappen
Moederbord ID 63-0305-009999-00101111-070505-SIS661FX$A0265001_BIOS DATE: 07/05/05 18:02:49 VER: 08.00.09
Moederbordnaam Asus P5S800-VM

Front Side Bus Eigenschappen
Bus Type Intel GTL+
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 133 Mhz (QDR)
Effectieve kloksnelheid 533 Mhz
Bandbreedte 4267 MB/s

Geheugenbus-Eigenschappen
Bus Type DDR SDRAM
Bus Breedte 64 bit
DRAM:FSB verhouding 6:4
Werkelijke kloksnelheid 200 Mhz (DDR)
Effectieve kloksnelheid 400 Mhz
Bandbreedte [ TRIAL VERSION ] MB/s

Chipsetbus-Eigenschappen
Bus Type SiS MuTIOL
Bus Breedte 16 bit

Moederbord Technische Informatie
CPU Sockets/Slots 1 LGA775
Expansie Slots [ TRIAL VERSION ]
RAM Slots 2 DDR DIMM
Geïntegreerde apparaten Audio, Video, LAN
Groottefactor(Form Factor) Micro ATX
Moederbordafmeting 240 mm x 240 mm
Moederbord Chipset SiS661FX
Extra functies [ TRIAL VERSION ]

Moederbordfabrikant
Firmanaam ASUSTeK Computer Inc.
Productinformatie http://www.asus.com/products1.aspx?l1=3
BIOS Download http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us

Hoop dat jullie me rustig verder kunnen helpen, ik ben niet de expert, anders stelde ik hier geen vragen..
 
Rustig aan?:confused: ben niet druk.:shocked:

Maar jij hebt geen geluid, en als je dan geen antwoord geeft op vragen om jou te helpen, dan snap ik het effe niet.
Enne, wij zij allemaal amateurs, de experts zitten hier niet.:cool:

Installeer eens deze drivers, mocht het nog niet willen, dan eerst deze en dan weer die audiodrivers.
 
Rustig aan?:confused: ben niet druk.:shocked:

Maar jij hebt geen geluid, en als je dan geen antwoord geeft op vragen om jou te helpen, dan snap ik het effe niet.
Enne, wij zij allemaal amateurs, de experts zitten hier niet.:cool:

Installeer eens deze drivers, mocht het nog niet willen, dan eerst deze en dan weer die audiodrivers.

Zo bedoelde ik het niet hoor, maar zo is het wel ff iets makkelijker voor mij, dan wanneer ik zelf allerlei codes moet gaan opzoeken... Zal het ff doen en laat wel weten of het nu werkt.
 
Heb de eerste gedownload, maar nu komt er te staan dat deze niet geopend kan worden... :S Dit duurfde iets van een uur...
 
En deze?

Het is gewoon een zip, die je eerst uit moet pakken in een map, met Winzip, Winrar, b.v. XP kan het ook, als het goed is.
 
Misschien een vreemde interruptie;
maar hheft TS een hoofdtelefoon bij de hand?
Die even in het juiste gaatje prikken en zien of er geluid is. Kan je een hoop zaken wegstrepen.
En deze;
moet dat setje speakers ook toevallig stroom hebben?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan