Geluidsboxen doen het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb hoofdtelefoon gepakt en geen geluid en ja mijn setje heeft stroom nodig... teminste denkt dat je dat bedoeld; zit een stekker bij... en uiteraard zit die in het stopcontact..

Beste Silvia88,
Je hebt nieuwe speakers gekocht, hoe luisterde je daarvoor naar muziek?
Hoe zijn de aansluitingen van je nieuwe set? Eén speaker heeft een snoer voor de netspanning én een snoer naar de groene jacket in je PC. En dan is er een snoer van die speaker naar de tweede? Zit dat laatste snoer vast aan die ene speaker? Of is het een los verbindingssnoer. Zit er op de speaker waar de netspanning op komt, ook nog een volumeknopje en een knopje voor balans? En is die volumeknop misschien ook een soort aan/uitknop? Is er ook maar iets verandert in de opstelling, vergeleken met die van je vorige speakers?

Bij configuratie scherm en geluiden staan de boxen wel als standaardapparaat ingesteld behalve bij de midi muziek.. maar hier kan ik niet mijn boxen selecteren..
"De boxen als standaardapparaat ingesteld". Mag ik je laten zien hoe in "Eigenschappen voor geluiden en audioapparaten" de weergave bij mij is?
Kijk naar het bovenste plaatje. Het standaard apparaat voor afspelen van geluid is in mijn geval dus de Realtek HD Audio rear output. Dat is de uitgang van mijn audi-chipset op het moederbord en niet mijn speakers. Jij hebt ook een geintegreerde geluidskaart op je moederbord, dus hoe bij jou de speakers als standaard-afspeelapparaat kunnen staan..?

Waar ik wél iets aan mijn speakers kan regelen, is als ik op het onderste "Geavanceerd" heb gedrukt in het tweede plaatje. Bedoel je dat als je zegt dat je boxen als standaardapparaat zijn ingesteld?

En tot slot, het Volumepaneel van Windows, ziet dat er bij jou uit zoals in het derde plaatje? Of zijn er bij jouw meer paneeltjes "grijs", niet actief, zoals in het plaatje van het volume van de SPDIF-uitgang? NB: dit zijn nogal wat vragen, maar in je topic zaten een aantal voor mij onbegrijpelijke zaken, :) En vaak helpt het om een oplossing te vinden als je rustig de tijd neemt om stap voor stap na te gaan wat eigenlijk precies is gebeurd. :cool:

Bijlagen

• Audio.jpg
    Audio.jpg
    35,9 KB · Weergaven: 32
  • Speakers.jpg
    Speakers.jpg
    57,7 KB · Weergaven: 11
  • Volume_D.jpg
    Volume_D.jpg
    27,4 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
Status