geluidsdriver wil niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Victor V

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2005
Berichten
541
Van de week probeerde ik de geluidsdriver van een Toshiba Satellite A110-167 PSA B6E-021004d4 te installeren maar stuitte op de volgende mededeling: Microsoft Bus Driver should be loaded in your system before installing Realtek HD audio driver.

De microsoft bus driver had ik opgegoogled en gedownload maar hij geeft nog steeds dezelfde mededeling.


Wie weet raad?
 
Je geeft niet op welke Windows Versie je hebt, maar jouw probleem wordt op deze website behandeld. De fix zit in twee bestanden Q835221 en Q888111, afhankelijk van je OS. De eerste werkt voor de meeste configuraties prima. Probeer eerst de eerste, daarna de tweede.

(NB: meestal doet een fabrikant van de laptop of PC deze "extra's" in een bundel samen met de Audio Driver.)
 
Van de week probeerde ik de geluidsdriver van een Toshiba Satellite A110-167 PSA B6E-021004d4 te installeren maar stuitte op de volgende mededeling: Microsoft Bus Driver should be loaded in your system before installing Realtek HD audio driver.

De microsoft bus driver had ik opgegoogled en gedownload maar hij geeft nog steeds dezelfde mededeling.


Wie weet raad?

Rechtermuisknop op My Computer / Mijn Computer >> Klik Opties >> Apparaatbeheer >> Waar een ? Bij MultiMedia staat >> Ga dan naar de MultiMedia en zie je een Vraagteken, verwijder die vraagteken , en neem de raad van de andere die de drivers hebben verplaatst.
 
Rechtermuisknop op My Computer / Mijn Computer >> Klik Opties >> Apparaatbeheer >> Waar een ? Bij MultiMedia staat >> Ga dan naar de MultiMedia en zie je een Vraagteken, verwijder die vraagteken , en neem de raad van de andere die de drivers hebben verplaatst.
Nee, hoor er staat geen vraagteken bij het geluid. Verder heb ik alles gedaan wat gezegd is maar krijg nog steeds dezelfde mededeling als ik de geluidsdriver probeer te installeren.

Microsoft Bus Driver should be loaded in your system before installing Realtek HD audio driver
 
Staat die Audio Controller in de bios wel op enabled?

Overigens zijn de drivers in de eerdergenoemde derde link alle drivers voor het mobo, exlusief de audiodrivers.
 
Staat die Audio Controller in de bios wel op enabled?

Overigens zijn de drivers in de eerdergenoemde derde link alle drivers voor het mobo, exlusief de audiodrivers.


audio controller staat niet in de bios en verder levert de link van het mobo niets op.

Het besturingssysteem is XP home edition SP2 Versie 2002
moederbord naam: Toshiba Satellite A110
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan