geluidskaart in Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

janneman1

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2007
Berichten
19
Ik heb sinds 4 maanden een Acer Aspire T671 met windows vista.
Sinds vorige maand (na automatische update van Vista) ben ik opeens mijn geluidskaart kwijt. Windows kan hem niet meer vinden en de site van Acer waar ik de driver opnieuw heb binnen gehaald en geinstalleerd, werkt ook niet.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem??????????????
 
Ga eens naar start > configuratiescherm. Ga nu in de klasieke weergave naar apparaatbeheer; voor normale weergave: Hardware en geluiden > apparaatbeheer.

Is de groep met "Besturing voor geluid, video en spelletjes" uitgevouwen en staat daar het apparaat voor geluid met een gele uitroepteken? Zoja: vertel mij de fout.

Staat er een grijze pijl omlaag bij? dubbelklik er dan op en het loop allemaal weer als een zonnetje :D.
 
Dit apparaat start niet. (Code 10)
Dit staat in het config. scherm, het gaat om een realtek high definition audio.
Volgens de website van Acer zou het om deze kaart gaan
 
Probeer hem opnieuw te installeren, je kunt hem hier ophalen.

En je hebt ook gekeken of hij nog wel op enabled staat in de bios?
 
Dit apparaat start niet. (Code 10)
Dit staat in het config. scherm, het gaat om een realtek high definition audio.
Volgens de website van Acer zou het om deze kaart gaan

Sorry voor je reactie Lange Pier, maar dat is niet de oplossing.

Toevallig: die heb ik ook :D. Aangezien die bij mij werkt ben je hier in goede handen ;).

We laten Acer even voor wat het is en we gaan naar de website van het bedrijf die dit apparaat gemaakt heeft: Realtek.

Download hier hun laatste Vista drivers.
 
Laatst bewerkt:
En hoe denk je waar Acer die drivers vandaan heeft.:rolleyes:

Van hun eigen servers. Ooit een keer gedownload. Echt waar: als je jezelf ervan wilt verzekeren dat je de nieuwste en juiste drivers hebt, kun je het beste naar de site van de softwaremaker zelf gaan.

Daarnaast vertelde hij al dat hij dat al gedaan had ;).
 
Laatst bewerkt:
Ik ben op de site van Realtek aan het zoeken geweest heb de drivers voor Vista gevonden,
maar deze werkt ook helaas niet:confused:
 
Hopelijk werkt Everst in Vista, zelf nog niet geprobeerd, of anders Belarc.

Denkelijk een Intel chipset, waar Vista de drivers ervoor onboard heeft, maar bij andere merken dien je die eerst te installeren alvorens de rest goed wil werken.

Had je het, overigens, ook via apparaatbeheer geprobeerd met een verwijzing naar de uitgepakte drivers?
 
Everest home edition werkt in Vista. Bij het moederbord chipset blijft hij leeg?????
De andere optie die je aangeeft had ik ook al geprobeerd.
Het is echt een groot probleem, Acer zelf kwam met de simpele oplossing om de backup terug te zetten die een half jaar geleden is gemaakt. Dit is voor mij niet de oplossing.:(
 
restore punt gaat in Vista maar 10 dagen terug,
zie nu wel mijn chipset: Ati Radeon Xpress 1250
 
Hier staan de Vista drivers, installeer eerst de South Bridge Driver, en na een reboot de geluids/audiodriver en eventueel de Catalist drivers.
 
Alle stappen opgevolgd met helaas negatief resultaat.:confused:
Kan hij niet gewoon stuk zijn????
 
En je hebt ook gekeken of hij nog wel op enabled staat in de bios?

Daar heb je ook naar gekeken?

Lijkt mij sterk dat er iets stuk gaat na een update, die je ook kunt deïnstalleren via software en updates, die wel eerst aanvinken ( denk ik, zit nu in XP).
 
Bios nog niet naar gekeken, ben hier zelf nooit in geweest. Graag uitleg hoe
 
Het is alleen voor de zekerheid dat hij aanstaat, met F10 denkelijk, kom je in de bios, ook kan het F2, F1, del of een andere toets zijn, kijk even in de manual.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan