geluidskaart in Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.
De bios is voor mij onbekend terrein, waar en wat moet ik zien ????

Eerst is het belangrijk wat voor een bios je hebt. Welk logo wordt er weergegeven als de computer opstart. Dit kan Amarikan Megatrends, Energy of een ander logo zijn. Waarschijnlijk is het de eerste.

In dat geval is het Delete indrukken. Ga dan naar het tweede tabblad (advanced). Kijk nu bij chipsets en dan southbridge. Daar staat bij mijn bios iets met audio. Die moet als het goed is aanstaan (enabled).
 
Laatst bewerkt:
3lit3
Waar haal je die wijsheid vandaan.
Acer heeft om in het bios te komen de knop F2 nodig.
Ik heb ondertussen al de vierde acer en weet niet anders........
 
3lit3
Waar haal je die wijsheid vandaan.
Acer heeft om in het bios te komen de knop F2 nodig.
Ik heb ondertussen al de vierde acer en weet niet anders........

Ik weet het maar ik heb geen acer maar wel een asus moederbord.
Deze is (bij mij tenminste) uitgerust met een Bios gemaakt door Amarican Megatrends. Ik weet dat dit kan verschillen per moederbord leert mijn ervaring, daarom was ik ook benieuwd naar het logo.

Ik heb overigens de bovenstaande post bijgewerkt. De informatie klopt niet helemaal. Nu wel ;).
 
Als de computer opstart krijg ik het Acer merk in beeld. Inde Bios staat bovenin Phoenix.
Ik het rijtje afgelopen en na advanced-chipsets, krijg ik configuration for nb., hierna nb Azalia device. Deze staat op disabled.
 
Enable die eens, wel vreemd, misschien bedoeld voor de lan etc. maar het is ook een AudioCodecChip, en er zou een Realtek op zitten, misschien is het de controller, maar hoe zou die dan op disabled gekomen zijn?

Dus, proberen maar.
 
gedaan wat je zei, en hierna weer de driver eroverheen gegooid.
krijg hem nog steeds niet tot leven.
 
Staat er nog meer uit? Zet deze op enabled (allemaal). Kan geen kwaad.
 
gedaan wat je zei, en hierna weer de driver eroverheen gegooid.
krijg hem nog steeds niet tot leven.

En nog steeds apparaatbeheer code 10?
Staan daar geen andere gele uitroeptekens?

En als je daar handmatig de driver probeert te laden, welke drivers laat hij daar zien?

Een soortgelijk probleem eens gehad met een C-Media audiodriver, de update van Microsoft had een nieuwere driver, na de installatie werkte die dus niet, die bleek voor een 6.1 chip te zijn, terwijl er een 5.1 op het moederbord zat, na een rollback naar de oude driver werkte het weer.
 
Nog steeds code 10 en een geel uitroepteken. wederom geprobeerd te laten zoeken naar nieuw stuurprogramma, gaat dan installeren en krijg uiteindelijk de melding dat het niet gelukt is.
 
Doe het eens handmatig, alles dus, krijg je een scherm met drivers en hun versienummer.
Zie het verhaaltje in mijn vorige reply.

En verder niets over Azalia in apparaatbeheer?
Hier staat er wel iets over, maar het blijft raar.

PS, probeer het eens met deze driver, kan wel lang duren.
 
Laatst bewerkt:
De driver waar je mee komt had ik zelf al gevonden, werkt ook niet.
Denk dat van de week even terug ga naar de winkel en daar mijn probleem uitleg.
Kom er zelf niet meer uit.:confused:
 
Ben vandaag terug naar de winkel geweest, ook daar konden zij mij geen antwoord geven. De geluidskaart is inderdaad een,realtek high definition audio
 
Ik weet uit de Telegraaf dat het een bekend probleem is, is er inmiddels iemand met een oplossing???
 
Probleem is helaas nog niet opgelost, na de laatste update's is er nog niets veranderd.
 
Probeer eens het volgende, pak deze drivers uit in een map, ga dan naar apparaatbeheer en deïnstalleer die drivers die bij het gele uitroepteken staan.

Ga naar het configuratiescherm en nieuwe hardware, installeer de drivers handmatig en verwijs naar de inf file in in de map van de uitgepakte drivers staan.

Denkelijk heeft Vista d.m.v. die update de verkeerde drivers geïnstalleerd, zoal ik in vorig repley uitgelegd had.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan