Geluidsproblemen in IE

Status
Niet open voor verdere reacties.

grace101

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2007
Halllo,
ook ik heb problemen met het geluid van Windows 7.
Bij apparaat beheer alles nagekeken en de nieuwste drivers zijn geinstalleerd.
De problemen doen zich vooral voor bij Internet Explorer.
Nu wilde ik iets kijken op uitzending genmist en al zet ik het volume op 100 dan nog kan ik bijna niks horen.
Toen ik rechtsklikte op het scherm was er wel de optie: Silverligt of Flash.
Silverlight stond aangevinkt, ik heb dat toen veranderd, maar ook dat helpt niet.
Zitten die 2 elkaar soms in de weg? Heb ik Silverlight wel nodig?
Ook heb ik het idee dat het toetsenbord geluid maakt, maar dat kan inbeelding zijn, omdat ik daar
eerder nooit op gelet heb.
Iemand advies?

silverlight en flash en alles wat nog meer heb ik ook en alles werkt gewoon
maar heb je volume knop op je boxen?
ga eens naar configuratie scherm/hardware en geluiden/geluid/systeem volume aanpassen ,staat daar alles goed?

Daar staat alles oké. Ik heb volume mixer en kan het geluid per onderdeel harder en zachter zetten.
Het lijkt of de achtergrond muziek wel een beetje te horen is, maar de stemmen niet.

Ik ga er even van uit dat de volume knop bij uitzending gemist in Silverlight en flash vol open staan. Zo niet, even doen. Er bestaat een optie voor geluidscompressie in Windows 7. Indien deze aan staat zal hij harde stukken gaan samen drukken om het volume op een bepaald niveau te houden. Dit zou echter geen wereld van verschil mogen maken. De optie (loudness-aanpassing) staat in het tabblad "aanpassing" van de betreffende geluidskaart eigenschappen. Zet deze eens uit indien deze aan staat. Je kunt de instellingen van de geluidskaart ook eens resetten. Dit kan ook via hetzelfde tabblad. Je komt daar door rechts te klikken op je speaker icoontje in de taakbalk. Kies voor afspeel apparaten en dubbel klik het juiste afspeelapparaat. Hier kun je overigens ook zien of je de juiste geluidskaart hebt geselecteerd.

Het geluid van het toetsenbord en of muis is vaak een ruis op de aarde (aarde van een stopcontact) wat versterkt wordt via de versterker van je geluid.

Laatst bewerkt:
Ik ga het allemaal eens proberen, maar ik heb nu nog meer problemen!
Bij het opstarten staat er error 302, dat heeft volgens mij met IE7 te maken.
Bij IE8 kan mijn printer geen taaknalk bovenin zetten, misschien moet ik maar naar IE9....

Is dat de volledige melding?

Als je deze foutmelding bij het opstarten krijgt komt dit mogelijk door een van de opstart items. Om te zien of dit zo is kun je de pc "schoon" laten opstarten http://support.microsoft.com/kb/929135/nl

Indien het erna niet voorkomt kun je een voor een software terug aanvinken tot het probleem zich weer voordoet. Dit werkt het beste indien er verder niets bij de foutmelding staat.

Een update naar IE9 is altijd goed om te proberen.

Dat lukt me dus niet, ik heb alleen de optie Windows onderdelen uitschakelen,
maar ik weet niet hoe ik een andere update eruit krijg.
Daar heb ik nl al naar gekeken.

Zodra je via het configuratiescherm naar Programma's en dan naar Programma's en onderdelen gaat heb je links de optie "Windows-onderdelen in- of uitschakelen". Daarboven staat "Geïnstalleerde updates". Die klik je aan en vervolgens zoek je naar "Internet Explorer" rechtsboven in het zoek veld. Indien je de Internet Explorer nu aanklikt heb je boven een knop met verwijderen.

Maar heb je de Internet Explorer 9 nu geïnstalleerd dan? Geef even aan hoe het staat met de huidige status van het probleem en wat je gedaan hebt. Anders wordt het moeilijk je te helpen.

Even ter bevestiging. Je hebt Windows 7 toch? Je geeft boven namelijk een keer aan dat je vermoedt dat het aan IE7 ligt maar die zit niet in Windows 7. Windows 7 heeft standaard IE8.

Hallo,
inderdaad, ik heb Windows 7 en IE8.
IE9 heb ik nu verwijderd, omdat het niet hielp en de werkbalk van de printer er niet in kan.
Helaas zijn de problemen niet opgelost en ook krijg ik
de werkbalk van de printer niet meer bovenaan de pagina, ondanks IE8.

De printer werkbalk staat onder "opdrachtbalk" in het menu dat je krijgt als je met rechts op bovenrand van de Internet Explorer klikt. Maar de melding 302 en de geluidsproblemen zijn er dus nog steeds? Voor die melding, indien je deze bij het opstarten krijgt, kun je mijn bovengenoemde "schone" opstart proberen. Voor het geluid wil ik je adviseren de driver te deinstalleren en de driver van de website van fabrikant eens te downloaden. Deze stuurprogramma’s zijn vaak nieuwer.

Fout 302 is inmiddels verdwenen, maar kwam gisteren plotseling weer tevoorschijn. Dat heeft te maken met Messenger en die stomme SweetIM emotions!
Die heb ik nu weggehaald. Hopen dat het nu wegblijft! De opdrachtbalk waar het printertje instaat heb ik wel, maar ik heb een Canon die bovenaan een knip en afdruk programma heeft.
Het probleem met het geluid (Driver?) ga ik straks aanpakken.

Indien het programma van Canon in de Internet Explorer werkbalk zichtbaar wordt is het een invoegtoepassing (add-in). Deze dien je dan opnieuw te installeren met de Canon software.

Heb ik al een paar keer met de CDRom gedaan, dus het moet toch ergens gebleven zijn?
Krijg nu ook steeds de melding: Windows verkenner werkt niet meer.

Vanavond weer verder.....

Laatst bewerkt:
Niet te geloven daar staat gewoon: Canon EasyWebprint ingeschakeld!!!!
Ga nu even verder met de rest....
Kreeg net de vraag voor een update naar IE8, moet ik denk ik maar niet doen.
Als IE7 normaal op Windows 7 zit, betekent dat, dat ik toen geen problemen had.
(Dacht zelf dat ik dat al gedaan had, meer dan 1 keer, pfff...)

Helpmij.jpg
Dit krijg ik te zien als ik geluidskaart intik.
Ik heb zo`n idee dat je wat anders bedoelt.

Helpmij1.jpgHelpmij2.jpgHelpmij3.jpgHelpmij4.jpgHelpmij5.jpgHelpmij6.jpgHelpmij7.jpg

Mooi programma!
Als 1 van de boosdoeners stond NVIDIA erbij, dus die heb ik nu uitgeschakeld.
Voor de zekerheid alles maar even meegestuurd.

Helpmij9.jpg
Hier ziet u de Canon invoegtoepasing staan bij het kruisje.
Bovenin de cirkel waar de balk hoort te staan.
Hoe krijg ik hem daar weer terug?
Het geluid is nog steeds niet goed!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan