Geluidsproblemen in IE

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laat ik beginnen bij de invoegtoepassingen. Deze zijn afhankelijk van de browser en visa versa. Indien een van de twee dus een update krijgt kan dat in sommige gevallen dus een probleem geven. Je hebt het over Internet Explorer 7 en Windows 7. Windows 7 heeft echter Internet Explorer 8. Kijk eens na welke versie van Windows en IE het zijn (Windows versie kun je controleren via start. Vervolgens rechts klikken op computer en kiezen voor eigenschappen. Bij IE houdt je de linker alt toets in, ga je naar help en dan “over de Internet Explorer”). Wat betreft het geluid is dat het betreffende venster. De test knop lijkt echter niet aanklikbaar. Is dat ook zo? Mogelijk even de driver vervangen dus.

Even wat anders. Heeft dit allemaal ooit gewerkt? Zo ja, wanneer? Het lijkt me gezien het een aantal problemen beter om de pc te herstellen naar een andere datum. Een datum waar op dit probleem nog niet voor kwam. Je kunt de IE updates desgewenst uitzetten om problemen met de Canon invoegtoepassing te voorkomen. Hoe je een systeemherstel doet vindt je hier. http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows7/products/features/system-restore

De laatste driver voor het geluid is geinstalleerd. De testknop werkt alleen als ik voor de desbetreffende actie een geluid instel. (zie afbeelding)
Ik kan daar echter niks vinden over afspelen van filmpjes ed.
Systeemherstel heb ik de laatste week meerdere malen gebruikt.
De problemen zijn er langzaam ingeslopen. Ik kan niet precies zeggen wanneer het begon.
Krijg het niet voor elkaar om op deze IE te openen. Kan het wel op mijn manier zien. (zie 2de afbeelding)Helpmij IE8.jpgHelpmij testknop.jpg

Helpmij scan.jpg
Daar zijn ze weer....
Zou dat komen door systeem herstel?
Ik heb ze toch steeds verwijderd.

Wat betreft de test knop van het geluid. Dat is helemaal correct. De vraag is echter, is het geluid en het niveau bij de test goed? Je gaf eerder aan dat het geluid vooral bij IE zo zacht was. Maar waar nog meer dan? Zodoende probeer ik uit te sluiten waar het probleem zit. Volume niveaus op internet filmpjes zijn over het algemeen namelijk niet zo accuraat.

Je kunt de Internet Explorer ook een resetten of updaten naar IE9.

Resetten kan hier: http://support.microsoft.com/kb/923737/nl
Updaten naar IE9 hier: http://windows.microsoft.com/nl-BE/internet-explorer/downloads/ie-9/worldwide-languages

Desgewenst kan deze weer worden gede-installeerd via de geïnstalleerde updates.

Volgens de Canon website werkt de invoegtoepassing overigens niet met latere versies van de Internet Explorer.
http://www.canoneasywebprint.com/nl/i_e_7.html

Deze blijkt ontworpen te zijn voor de versies 5.5 en 6.0. Maar misschien is er een andere versie. Dat zal liggen aan de leeftijd van de printer lijkt me.

Wat betreft de malware. Dat kan zeker komen door het systeemherstel. Mogelijk werden deze nog niet herkend toen dit herstelpunt gemaakt werd.

Bij IE7 werkte de printer toepassing wel, dus ik moet eigenlijk terug....
Ga die mailware weer verwijderen.
Helaas snap ik dat stukje over het geluid niet.

Helpmij audio2.jpgHelpmij audio.jpgHelpmij audio1.jpg
Hier heb ik het Realtek Audio scherm, alles doet het goed.
Waar kan ik IE7 downloaden? Softonic vertrouw ik nu niet meer......

Dus als je van het ene in het andere probleem rolt door IE of de audio of wat dan ook, moet je voor elk probleem die hier uit voort komt een nieuwe vraag stellen?
En degene die je helpt moet dan op het forum nazoeken waar we waren gebleven? Beetje vreemd.........

Groeten uut de stad van Normaal!

HelpmijIE82de.jpgHelpmij IE8  3de.jpg
Wat moet ik hier nou weer van denken????????

Is OS staan program files 32 en 64 kan het daarmee te maken hebben?

IE7 is niet geschikt voor Windows 7. Wil je toch een lagere versie draaien in verband met de Canon plug-in, dan zou je kunnen overwegen om een virtuele Windows XP te draaien. Deze installatie beschikt over IE6. Deze kun je, aangezien je Windows 7 hebt, gratis downloaden op:
http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx (Engelstalige website)

De Windows XP Virtuele pc opent in een apart venster in Windows 7.

In de audio instellingen kan ik niets vreemds ontdekken. Er is wel een knopje om de instellingen op standaard in te stellen. Die kun je eens proberen. Ik zou graag willen weten in welke programma's is het geluid niet goed. Je gaf namelijk aan dat het onder andere in IE zo is. Maar waar nog meer? Anders kan ik niet goed troubleshooten en komen we er mogelijk niet uit.

Ook kun je de software en stuurprogramma's voor dit geluid eens verwijderen. Herstart hierna de pc en laat Windows de standaard stuurprogramma's eens installeren. Dit zou automatisch moeten gaan indien de stuurprogramma's beschikbaar zijn.

Laatst bewerkt:
Het vreemde is dat bij over IE staat dat ik IE8 heb, terwijl ik een venster kreeg om te upgraden naar IE8.
Er staan wel 2 mappen in OS 1 is (x86) en de andere staat niks onder, maar is volgens mj (x32) of zo.
Daarom dacht ik dat er misschien 2 versies draaien.

Ik ga eerst op zoek naar de auio software en stuurprogramma`s, voordat ik ze er helamaal afgooi.
De proplemen zijn er alleen met fimlpjes. Spelletjes, systeemgeluiden enz doen het goed, maar een filmpje van YouTube of een PowerPoint
of welk programma dan ook geeft problemen. Ik hoor wel wat geluid (niet veel), maar geen stemmen.

Er werd net weer aangeboden om te upgraden naar IE8, dat heb ik gedaan.
Nog een keer gekeken of de stuurprogramma`s volume up to date waren en dat klopt.
Toen IE8 erop stond begon de laptop hard te fluiten, ik ben bang dat er toch iets kapot is..........

Goed. Aangezien het dus in meerdere programma's is kunnen we de Internet Explorer hier buiten beschauwing laten. Het venster voor de upgrade naar IE8 zegt me niets aangezien je Windows 7 al IE8 bezit. Een update naar IE9 kan ik me daarentegen wel voorstellen.

Zoek het geluidsprobleem inderdaad bij de drivers en de software die erbij hoort. Mocht je zeker willen weten dat de Windows bestanden nog in orde zijn, dan kun je die controleren met de volgende twee programma's. SFC en CHKDSK.

Hoe je die uitvoert vindt je hier:

Check Disk: http://support.microsoft.com/kb/2641432/nl
System File Check: http://support.microsoft.com/kb/929833/nl

Er bestaat een optie voor geluidscompressie in Windows 7. Indien deze aan staat zal hij harde stukken gaan samen drukken om het volume op een bepaald niveau te houden. Dit zou echter geen wereld van verschil mogen maken. De optie (loudness-aanpassing) staat in het tabblad "aanpassing" van de betreffende geluidskaart eigenschappen. Zet deze eens uit indien deze aan staat. Je kunt de instellingen van de geluidskaart ook eens resetten. Dit kan ook via hetzelfde tabblad. Je komt daar door rechts te klikken op je speaker icoontje in de taakbalk. Kies voor afspeel apparaten en dubbel klik het juiste afspeelapparaat. Hier kun je overigens ook zien of je de juiste geluidskaart hebt geselecteerd.

Dit stukje ga ik ook nog proberen te vinden.

Helpmij ingeschakeld.jpg
Snap hier helemaal niks meer van! Is het nu in- of uitgeschakeld?Helpmij standaar instellen.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan