Geplande uren verwerken in Desktop Project Management database

Status
Niet open voor verdere reacties.
tblprojecmedewerker.jpghet lukt niet bepaald. Excuses. Maar de tabel tblPojectMedewerker, moet daar al gegevens te zien zijn? Deze is bij mij niet ingevuld met data, terwijl ik de koppeling gemaakt heb tussen projecten en medewerkers.
Ik heb bij de urentabellen een projMedID toegevoegd en gelinkt naar de tblProjectMedewerker, maar wederom blanco resultaat in de tabellen.
4epoging.jpg

Laatst bewerkt:
Dat is logisch, gezien deze opmerking:
... Deze is bij mij niet ingevuld met data...
Dat moet natuurlijk wel. In je huidige situatie heb je in de tabel [Projects] naast het ProjID ook een veld projMedewerker. Deze constructie is dus op zich niet handig, omdat je dan per project maar één medewerker kan hebben (in de nieuwe constructie kun je dus meerdere medewerkers aan een project hangen) maar houdt denk ik wél in dat je al medewerker ID's hebt voor je projecten. En die kun je met een toevoegquery dus heel makkelijk in de tabel [tblProjectMedewerker] importeren. Probleem opgelost lijkt me :)

ik heb nog nooit met een toevoegquery gewerkt, dus handmatig ingevoerd.

Ziet er goed uit :thumb: Je zou kunnen overwegen om de geplande projecturen op weekbasis te doen, omdat een dagplanning wellicht te gespecificeerd is voor een planning. Die zie je op projecten toch vaker wat in algemenere termen. Maar het is an sich natuurlijk beter om dat ook op dagbasis te doen. Voor je queries zal het verder niet zoveel uitmaken, want in overzichten kun je dan de planning op weekbasis laten zien, en de gewerkte uren op dagbasis en dan groeperen op weekbasis. Je vergelijkt dan uiteindelijk de weektotalen.

Nogmaals ontzettend onzettend bedankt voor het oplossen. Voor wat betreft de uren per week e.d. volg ik je advies op om die per dag te laten staan. In querys en rapporten kan ik deze groeperen.
Ik heb in dit proces veel nieuwe dingen geleerd. Dank je dat je zoveel geduld hebt gehad voor mijn issue. Ik gooi hier een slotje op.

uhm, voordat ik het slotje er op gooi, toch nog een vraagje: de velden pProMedID in de gewerkte uren en geplande uren, moeten deze leeg blijven of moet daar ook iets van data te zien zijn?

Het veld [pProMedID] is het koppelveld tussen [tblProjectMedewerker] en de urentabellen. Mag dus nooit leeg zijn :).

Dat dacht ik al...ga ik weer eens aan de slag dan en laat het topic nog even open. In beide urentabellen zijn deze velden nog leeg. En wanneer ik via het formulier de velden invul......hmmm, misschien ligt daar het probleem, dat ik deze velden niet in heb gevuld...

Als de koppelingen correct zijn, en je subformulieren gebruikt voor de uren, zou dat geen probleem mogen zijn.

ik denk dat het dan aan de koppeling moet liggen. Net even weer wat gegevens ingevoerd om te testen, maar de subformulieren (inclusief de tabellen uren) worden wel ingevuld met nieuwe data, maar de tussentabel wordt niet bijgevuld.

De subformulieren heb ik als volgt gelinkt: in ontwerpweergave de tabbesturingselement toegevoegd. Daarna de tabel gesleept in desbetreffende tabblad. Er wordt dan gevraagd de samenstelling van hoofdformulier met subformulier. Hier heb ik gekozen voor de projectenID's.

En dat klopt. [tblProjectMedewerker] wordt gevuld zodra je medewerkers toewijst aan een project. En dat gebeurt zodra je [tblProjectMedewerker] als subformulier op het formulier [Projecten] zet, want die twee hebben een directe link. Vervolgens krijg je een subsub formulier voor de resp. gewerkte uren en geplande uren.

kan dat ook nog in access...ow jee, ik ga maar weer eens stoeien. Ik neem aan een subform maken en daarin de twee andere forms in verwerken. Ik gooi hier wel weer een gil als het weer scheef gaat.

Access gaat dwarsliggen als je een doorlopend subformulier in een doorlopend subformulier probeert te hangen, maar volgens Harry46 schijnt het te kunnen. Zelf doe ik het door het tweede (doorlopende) subformulier onder het eerste subformulier te zetten (dus op gelijkwaardig niveau) en aan een record uit het eerste (toegestane) subformulier te hangen op basis van het geselecteerde record. Kan ook prima. Probeer maar wat uit ;)

Octa, hoe maak ik die subform in een subform? Beide methodes is mij niet gelukt, komt merendeel omdat ik niet weet hoe dit moet.

Access gaat dwarsliggen als je een doorlopend subformulier in een doorlopend subformulier probeert te hangen, maar volgens Harry46 schijnt het te kunnen
Wat ik zeg is, in een DOORLOPEND FORMULIER kun je een SUBFORMULIER plaatsen.
En ja zo'n formulier zou ook weer als subformulier kunnen worden gebruikt. Maar waarom zou je dat doen, want dan zijn er andere mogelijkheden.

@Harry: Als ik mij goed herinner ging het in dat draadje om een doorlopend formulier dat in een doorlopend subformulier zou moeten worden gebruikt. Mijn advies was toen om dat te doen via twee aparte subformulieren op een hoofdformulier, en het tweede subformulier te koppelen aan het eerste, omdat je in een Access formulier geen doorlopend formulier als hoofdformulier kunt gebruiken met een doorlopend subformulier daaronder. Waarna jij dus stelde dat je wél een doorlopend formulier in een doorlopend formulier kon hangen. Een truc overigens die mij nog steeds niet lukt, want als ik van een enkelvoudig formulier met een doorlopend subformulier daarop een doorlopend formulier probeer te maken, krijg ik toch echt de waarschuwing dat dat niet lukt. En het lukt ook niet! Vandaar dat ik toen ook om een voorbeeldje vroeg (en niet kreeg overigens).
Neemt natuurlijk niet weg dat ik die techniek graag een keer werkend zou zien :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan