geschiedenis mailadressen wissen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hippo226

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2008
Hallo,
Als je een e-mailadres intypt en daarin een fout maakt, blijft dit bewaard in een soort geschiedenis, die zichtbaar wordt als je in een bericht een geadresseerde in wilt typen.:evil: Kan dit gewist worden?

In Firefox kun je twee dingen doen:
- Als dit eenmalig is en maar op één website: Selecteer de optie van het foute e-mailadres (niet zodat hij er komt te staan, maar klaar om geselecteerd te worden) en druk op delete. Als het goed is, is hij nu weg.
- Als het vaak gebeurd is en je een 'schone start' wil maken: Ga naar 'Extra', dan naar 'Privégegevens opruimen' en vervolgens selecteer je alleen de optie 'Opgeslagen formulier (...)'. Druk dan op 'Privégegevens nu opruimen'.

In Internet Explorer weet ik zo niet hoe de tweede optie moet, maar de eerste zou ook daarin moeten werken.

EDIT: Ik ga er vanuit dat je met een webmail-client werkt. Als je met een ander programma werkt, vermeld dat even en dan kijk ik eventjes verder.

Laatst bewerkt:
Bij Vista-mail worden de laatste gebruikte adressen opgeslagen in het register. En deze worden ook gebruikt voor de Autocomplete-functie in Vista-mail.

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows Mail\Recently Used Addresses
Dat is de registry-key die je zou kunnen proberen te veranderen (Denk effe aan backup maken van register voor het geval dat...)
Alle reg-keys hieronder, behalve de "Default"-sleutel, kun je verwijderen.

ziek

Hallo,
Ik heb nog niet kunnen uitproberen of het aanpassen van het register afdoende is, want ik lig ziek op bed.
Ik laat even weten als het is gelukt.
Groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan