• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

getal gelijk houden

Status
Niet open voor verdere reacties.

ralph1980

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2012
Beste forumleden,

Ik heb al een aantal threads doorgelezen en op internet gekeken. Het antwoord op mijn vraag hebben ik niet kunnen vinden. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Wat ik wil is een getal gelijk houden als vast gegeven. als ik 1 van de getallen verander moeten de 2 cellen automatisch gelijk worden. stel cel e6 = 24 het vaste getal in cel c6 staat 12 en cel d6 staat ook 12. Als ik 1 van de twee cellen verander dan moet de andere automatisch het getal 24 weer gelijk maken.

voorbeeld:van c6 maak ik 11 dan moet d6 automatisch 13 worden. e6 (24)is een vast gegeven

Hopelijk heb ik het goed uitgelegd en hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.

Bekijk bijlage bb.xls

Dit?
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Count > 1 Then Exit Sub
If Target = "" Then Exit Sub
If Target.Column = 3 Then
    Target.Offset(, 1) = 24 - Target
End If
If Target.Column = 4 Then
    Target.Offset(, -1) = 24 - Target
End If
End Sub

hoe gebruik ik dit? ik ben niet echt bekend met excel! is dit een macro?

Ja dit is wel precies wat ik zoek! bedankt alvast! Nu had ik nog een volgende vraag. Ik zal er een voorbeeld inzetten.

De rode en groene omcirkelde cijfers zijn de vaste getallen en de zwarte moet ik kunnen aanpassen. daarbij komt nog kijken dat bij de vaste cijfers per opgeschoven cel naar beneden wordt verdubbeld met +2,+4,+8+16. =som((c5+d5)+2), =som((c7+d7)+4 Hopelijk is het een beetje te begrijpen. Is er geen som voor of moet je daarvoor een MVB schrijven?

voorbeeld.jpg

Laatst bewerkt:
Je verhaal is inderdaad wat vaagjes, maar als je de waarde 24 in de code wilt vervangen door de corresponderende waarde in de E-kolom.. doe de code dan zo:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Count > 1 Then Exit Sub
If Target = "" Then Exit Sub
If Target.Column = 3 Then
    Target.Offset(, 1) = [COLOR="#FF0000"]Target.Offset(, 2)[/COLOR] - Target
End If
If Target.Column = 4 Then
    Target.Offset(, -1) = [COLOR="#FF0000"]Target.Offset(, 1)[/COLOR] - Target
End If
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug