• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getal met komma onder elkaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

wiggel28

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2014
Hallo,

Het is volgens mij simpel maar het lukt me niet. Ik heb kleine vakjes en als ik daar een getal inzet bijv. 159,15 of 60,15 dan wil ik dat getal na de komma er onder krijgen. Als ik een spatie plaats doet ie het wel maar gaat de formule in de war?

Hoe los je dit op?

VG W.

Dus je wilt dit in 1 cel?
159,
15

Met welk doel?

Het is een voorraadlijst met kleine vakjes. als het naast elkaar komt neemt het teveel ruimte.... vandaar. Plus ernaast komen nog 2 vakjes die er vanaf moeten worden getrokken.

Laatst bewerkt:
Voor een rekenblad, wat Excel is, is dat niet logisch om te doen. Dat blijkt maar uit het feit dat je formules dan de mist in gaan. Je kunt wel een kleiner lettertype gebruiken om te zorgen dat het naast elkaar, zoals het hoort, toch in zo'n vakje past.

Ok,spijtig. Dan zal ik wat anders moeten verzinnen.

Iig bedankt voor je hulp en tijd

Ik ben uiteraard ook niet alwetend. Misschien dat er iemand anders nog met een lumineus idee komt.

De kolom wat breder maken en in de kolommen waar tekst staat wat met de cel eigenschappen spelen. Maar ja geen voorbeeldje dus moet je het hier maar even mee doen.

Laatst bewerkt:
Het is een voorraadlijst met kleine vakjes
Ik kan me niet voorstellen hoe je in een voorraadlijst aan getallen raakt tot na de komma
als het naast elkaar komt neemt het teveel ruimte.... vandaar
Je bedoelt waarschijnlijk voor het beeld op je scherm?
Voor Excel maakt het toch niet uit om berekeningen te maken als de cijfers na de comma niet zichtbaar zijn zolang je deze niet bepaald heb via afrondingen, integer of iets dergelijks.
Dus zoals VenA reeds voorstelt en Edmoor zal het wel beamen gezien hij ook geen helderziende is graag een voorbeeldje.

Het betreft gewichten in grammen. Vandaar 2 cijfers na de komma.

Ik had een liggend a4tje al volledig benut,dus qua ruimte kan en wou ik niet in de breedte werken.

En als het in de breedte in het vakje zit dan zie ik de komma en de 2 decimalen niet,dat bedoel ik met het ruimte gebrek.

Duidelijker zo?

Ik had een liggend a4tje al volledig benut,dus qua ruimte kan en wou ik niet in de breedte werken.
Indien het gaat over het printen van een A4 kan je dit toch aanpassen bij de instellingen?

Als.je de marges bedoeld,ik heb de marges al benut. Het a4tje wordt optimaal benut.

Daarmee wil ik zeggen dat als ik de vakjes breder maak ik ruimte gebrek krijg,ik wil juist niet dat het op meer komt.

Ik bedoel in Excel 2010 kan je toch via het blad bestand( bovenaan het lint) bij afdrukken.
naar het blad passend maken voor één pagina gaan?

De oplossing staat in #7. De rijhoogte is blijkbaar geen probleem. Dus kan je een beetje spelen met de kolombreedte. Een voorbeeldje plaatsen zal wat sneller resultaat geven.

Laatst bewerkt:
Nogal, soms dikke vingers. maar ik was je voor. "Laatst gewijzigd door VenA; Vandaag om 18:30" :d Tikfoutjes vind ik over het algemeen niet zo erg maar hier had ik inderdaad wel een heel apart woord van gemaakt. Vrouw, kind, tv en forum gaat soms niet helemaal samen.:o Ik zag ook nog me doen. Wat mee doen had moeten zijn.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan