• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

getallen exact overnemen in cel met TEKST.SAMENVOEGEN

Status
Niet open voor verdere reacties.

Buzzy

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2009
Hallo, het volgende is het geval. Ik wil in een cel tekst uit andere cellen samenvoegen. Nu doe ik dat met =TEKST.SAMENVOEGEN($P$1;I4;J4;$Q$1). In de cel van de functie wil ik een artikelnummer genereren. Deze moet uit 8 karakters bestaan. In P1 staat de tekst "B0". In Q1 staat "0". In de kolommen I en J staat een getal, de ene keer van 2 karakters, de andere keer van 3 karakters. Nu heb ik in celeigenschappen ingesteld dat ie altijd uit 3 karakters moet bestaan. 20 wordt dus altijd 020 in die cel. Echter neemt de functie 'TEKST.SAMENVOEGEN' 20 over inplaats van 020.

Uitkomst van de functie wordt dus B06600 (6 karakters) maar moet dus worden B0060600.

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Buzzy ;)

Heb je al eens geprobeerd met het &-teken.

Dan krijg je =P1&I4&J4&Q1

Groetjes Danny. :thumb:

PS; Je krijgt hetzelfde resultaat zie ik.

Laatst bewerkt:
Beste Buzzy ;)

Neem de volgende formule.

=ALS(EN(LENGTE(I1)=2;LENGTE(J1)=2);P1&0&I1&0&J1&Q1;ALS(EN(LENGTE(I1)=2;LENGTE(J1)=3);P1&0&I1&J1&Q1;ALS(EN(LENGTE(I1)=3;LENGTE(J1)=2);P1&I1&0&J1&Q1;P1&I1&J1&Q1)))

Beste Buzzy ;)

Neem de volgende formule.

=ALS(EN(LENGTE(I1)=2;LENGTE(J1)=2);P1&0&I1&0&J1&Q1;ALS(EN(LENGTE(I1)=2;LENGTE(J1)=3);P1&0&I1&J1&Q1;ALS(EN(LENGTE(I1)=3;LENGTE(J1)=2);P1&I1&0&J1&Q1;P1&I1&J1&Q1)))

Hey, dit werkt!!

Thnx mate! :thumb:

Beste Buzzy ;)

Kan je dan de vraag op opgelost zetten, onderaan rechts.

Trouwens: Welkom op het forum.

Laatst bewerkt:
Dan alleen je vraag nog op opgelost/afgehandeld zetten.

Bedankt,
Martin

Hoi,

Dat kan 'simpeler'
De celopmaak van de kolommen i en j kloppen niet.
Die moet je van het type 'tekst' maken (er wordt immers niet écht mee gerekend, het is namelijk een type-aanduiding).
Helaas moet je dan wel die voorloopnullen opnieuw intikken.
Maar daarna kan je gewoon je eigen formule blijven gebruiken .... (zie bijlage)

Bijlagen

Beste TeuGem ;)

Inderdaad je hebt gelijk.
Had het voorbeeldbestand niet gezien omdat hij het er later had aan toegevoegd.

Als je het niet vermeld, kan ik het ook niet zien hé :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan