• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

getallen wegschrijven

• Onderwerp starter Onderwerp starter mtb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mtb

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2005
hai,

Mijn probleem is dat ik (lotto) getallen graag weggeschreven wil hebben van het ene naar het andere werkblad en dat die dan voorzien worden van een kleurtje.
Ik heb al in de zoeksectie gekeken daar vond ik wel iets wat in de richting kwam, maar je begrijpt het al, ik krijg het niet aangepast aan mijn wensen.

in bijlage aangegeven wat (indien mogelijk) de bedoeling is

thanks

sorry, maar kan bestand om een of andere rede niet uploaden

- bestand word gezipt aangeleverd
- bestand is maar 20 kb groot

iemand enig idee wat ik verkeerd doe

pierre,

Bedankt voor je reactie, ben op dit moment aan het uitvogelen hoe alles in elkaar steekt qua formules betreft
Wat ik al wel gemerkt heb is dat als ik het vak met gevallen/getrokken getallen leegmaak de kleurtjes verdwijnen in de lijst, en dat is niet de bedoeling omdat ik dan niet meer kan zien hoeveel getallen iemand al goed heeft

thanks so far

Franc,

ook jij de beste wensen

jouw oplossing is precies wat ik bedoelde, maar....... als ik de getallen in de rode vakjes verander voor andere dan ben ik de reeds eerder gevallen getallen kwijt, en dat is niet de bedoeling, mischien is het mogelijk om alle getallen die ingevuld worden op het tabblad 'gevallen getallen' in de range C10:M37 te voorzien een kleurtje op het tablad 'deelnemers' dan zou dit probleem zich niet meer voordoen denk ik.

thanks

geweldig, dit is de bedoeling :thumb: :thumb: :thumb:

zou jij misschien, indien mogelijk, jouw vba code toe wilen lichten zodat ik dit als een leerproces kan beschouwen :o , en eventueel iets kan aanpassen indien dat nodig is

alvast bedankt,

Via een for-nextlus worden op blad 2 de cellen in C6 : M6 doorlopen.
Per cel wordt gekeken of die overeenkomt met een getal op het eerste blad. Daarvoor moeten alle rijen en kolommen doorlopen worden. Tel de rijen en kolommen maar eens precies, dan wordt het denk ik al een stuk duidelijker.

Franc,

de y en z ben ik uit, ik kan alleen de x niet thuis brengen

For y = 3 To 13 Step 2
For z = 6 To 50 Step 2
For x = 5 To 23 Step 2

Daarmee worden op het eerste blad de kolommen doorlopen:
van E (kolom 5) t/m W (kolom 23).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan