GetDataBack for NTFS 3.03

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrickt

Meubilair
Lid geworden
25 mrt 2001
Gisterenavond crashte ineens mijn D schijf.
Dit is een S-ata schijf van 200 GB.
Vervelende is dat hier ong. 15 GB aan foto's op staan.
De schijf is niet meer te benaderen. Wanneer ik hem in verkenner probeer aan te klikken, krijg ik de melding dat deze schijf niet is geformateerd, en of ik dat wil doen,

Nu heb ik met GetDataBack alle data zichtbaar kunnen maken, maar wanneer ik ze selecteer en kies voor copy, gebeurt er niets.

Normaal moet er een window openen waar je het wil opslaan.
Iemand een idee?

Misschien iemand een ander idee om mijn schijf weer werkend te krijgen?

chkdsk.JPG

HD gecrashed

In navolging op mijn vorig topic( http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=281544), moet ik constateren dat ik de data niet meer kan redden van mijn schijf.
Heb nu de schijf(S-ATA) uit mijn pc gehaald om verdere schade te voorkomen.

Er staat pakweg 50 GIG aan data op. Ongeveer 36 GIG kan me gestolen worden, maar die andere 14 GIG zijn mijn foto's.

Hoe of wat kan ik doen om mijn data veilig te stellen?

Foto's zijn van het type NEF(Nikon RAW)
Dit bestand wordt niet ondersteund door dat programma.

Mvg P

Waarschijnlijk heeft er een engeltje meegelezen. GetDataBack is nu aan het recoveren, al is het zeer traag.
Ik heb inmiddels 20% van mijn foto's weer terug. Zo te zien zijn ze onbeschadigd.
Kan de foto's openen met de Nikon software, en zelfs alle exif info is nog aanwezig.

Nu de andere 80% nog:)

Het is natuurlijk ook dom van me dat ik de foto's niet op een paar DVD tjes had staan.
Maar ja, door schade en schande word men wijs zeggen ze.

Recoveren door een bedrijf had me tussen de 500 en 1300 euro gekost. En ja, dat had ik ook gedaan.

Het ging allemaal nog vlugger dan gedacht. Ik heb alle foto's terug zonder beschadigingen.
Ik ben nu alle programma's aan het recoveren, maar dit is maar bijzaak.

Deze vraag is dus opgelost.

Nu heb ik dus nog 1 vraagje. De schijf begon al een aantal dagen vreemd te doen. Hij gaf tikken, en de schijf vertraagde het opstarten, en werken met mijn systeem.

Ik heb dus op een 15 tal foto's al mijn foto's kunnen redden, en ook al mijn software.:p

Nu heb ik mbv Partition Magic de schijf geformateerd.

Nu kan ik de schijf weer gewoon benaderen. Wel ben ik 70MB kwijt.

Ik laat nu Chkdsk lopen, en tevens de beschadigde sectoren repareren.

Het betreft een MAxtor S-ATA schijf met een capaciteit van 200 Gb(1 jr oud).

Is deze schijf nog te vertrouwen? Of moet ik hem maar gewoon in de kliko knikkeren?

chkdsk2.JPG

Laatst bewerkt:
Test de schijf eens met Powermax van Maxtor. Als deze een error code geeft, kun je er vanuit gaan dat de schijf niet goed meer is. Mocht je nog garantie hebben, dan kun je met die code een RMA aanvragen bij Maxtor.

Test de schijf eens met Powermax van Maxtor. Als deze een error code geeft, kun je er vanuit gaan dat de schijf niet goed meer is. Mocht je nog garantie hebben, dan kun je met die code een RMA aanvragen bij Maxtor.

Tijden veranderen zie je wel. Ik maar zoeken, heb ik geeneens een diskette meer. :shocked:

Weet niet of het via een USB stick zou werken. Anders de schijf in een pc zetten, die wel een floppy drive heeft.(dit is een reden waarom ik nog steeds een floppy drive aangesloten heb.)

[edit]er is ook een ISO versie, die je op cd-rom kunt zetten.:)
http://www.maxtor.com/portal/site/M...ware Downloads/ATA Hard Drives&downloadID=113

Je kan deze met bijvoorbeeld Nero (image branden/burn image) op cd-rom zetten en daar de pc mee opstarten.[/edit]

Hahahaha, ik heb wel een floppy drive, maar geen diskette's meer.:p

Nu kun je kiezen wat je doet, of wachten tot je weer een floppy hebt of een cd-rw gebruiken.:p

En overweeg eens of je niet liever met Raid wil gaan werken. Dat is in ieder geval goedkoper dan dat bedrag dat je aan een bedrijf had moeten uitgeven. Ik heb al mijn foto's op de RAID schijven staan en ook nog een backup op een andere pc. Enge dingen, die foto's :D

En overweeg eens of je niet liever met Raid wil gaan werken. Dat is in ieder geval goedkoper dan dat bedrag dat je aan een bedrijf had moeten uitgeven. Ik heb al mijn foto's op de RAID schijven staan en ook nog een backup op een andere pc. Enge dingen, die foto's :D

Vooral die foto's van mijn buikje zijn me veel waard. :p

Maar wat heb je nodig voor RAID? Hierin heb ik geen ervaring.
Ik heb 2 S-ATA schijven, en 1 IDE schijf tot mijn beschikking

Laatst bewerkt:
Het liefst voor RAID 2 dezelfde schijven, is niet perse nodig maar vind ik altijd wel beter.
Hier info over verschillende RAID opstellingen.

Ik kan de files niet kopieren, moet een geregistreerde getdataback hebben, deze die ik van het net haalde daar kan ik de files niet mee kopieren ?

Ik kan de files niet kopieren, moet een geregistreerde getdataback hebben, deze die ik van het net haalde daar kan ik de files niet mee kopieren ?
Welkom op Helpmij.:)

Als je even terug leest, zie je dat de Demo versie niet kan backuppen. Je zal het programma moeten aanschaffen, als je deze volledig werkend wil hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan