Gevaarlijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is fijn dat de smilie's gratis zijn, kun je ze lekker overal neerplempen.:(


Over de steeds groter wordende stofzuiger onzin het volgende, je kunt gewoon met een langharige kwast de stofnesten aanvallen en daarbij gewoon het stof wegzuigen met een stofzuiger, alle sterke verhalen over machnetische velden, wegzuigen van jumpers en wat er al niet meer verzonnen is, ten spijt, het blijven sterke verhalen.

Heb er nu zo'n honderd tal stofzuiggevallen gehad, en nooit geen problemen ondervonden.
 
gevaarlijk

wimwimwim zei:
Bedankt voor je reactie.
Ohja, dat kan natuurlijk ook nog. Maar het is een compaq waar de harde schijf (op z`n kant) aan de zijkant zit, dus tussen de CDrom speler en de buitenkant van de kast. Zo is er dus heen ruimte voor een hardeschijf-cooler.:(

Het is maar wat je er voor uit kan en wil geven,een mastercooler is top natuurlijk wat bij jouw dus al niet kan wat jij er nu op hebt zitten moet genoeg zijn wat je er nog aan kan doen is je proccesor koeling aan passen daarmee houd dit verhaal denk ik wel op met alle tips die andere al gaven lukt het dan nog niet zou ik naar een andere pc uitkijken al met al ben je dan goedkoper uit met een goede 2de hands als je 3 goede koelers hebt gekocht zit je ook al aan de 130euro suc6 ermee Nixs
 
Lange Pier zei:
Het is fijn dat de smilie's gratis zijn, kun je ze lekker overal neerplempen.:(


Over de steeds groter wordende stofzuiger onzin het volgende, je kunt gewoon met een langharige kwast de stofnesten aanvallen en daarbij gewoon het stof wegzuigen met een stofzuiger, alle sterke verhalen over machnetische velden, wegzuigen van jumpers en wat er al niet meer verzonnen is, ten spijt, het blijven sterke verhalen.

Heb er nu zo'n honderd tal stofzuiggevallen gehad, en nooit geen problemen ondervonden.
Ja lange pier daar heb je gelijk in maar niet iedereen denkt daar aan een bandje is ook niet nodig tot er iets gebeurd ik heb het niet over verzuigende jumpers gehad maar alleen over een fohne het is niet voor niets dat er bij het maken van printplaten en dus kaarten stofvrij en machnetich vrij gewerkt wordt dat er hobbyisten alles aan hun laars lappen is hun pro ik kom hier om te leren en mensen raad te geven,en over een machnetich veld is geen sterk verhaal dat bewijs jezelf door er 3 meter vanaf te gaan staan met een lange buis ik gebruik een compressor en stofspuit,en een kwast is er ook niet voor gemaakt,daar zijn spuit bussen voor om vuil te verwijderen het is dat mensen er geen geld voor uit willen geven en met een kwast aan de haal gaan krijg je vast vuil er niet af,het beste blijft je pc zo stofvrij mogelijk te houden en dicht dan gaan er jaren over heen voor je je pc van binnen af moet schoon maken over blijft dan je voedings ventilator waar je je pc niet voor open hoeft te maken http://www.pchelper.nl/forum/index.php?showtopic=21146 een goede tip de beste is afdekken met plastic Nixs
 
:shocked:
nixs zei:
Geen Dank wim waarom zou je Bios het niet weergeven is het een heel oud MB??? geen nood er werdt al eerder geopperd dat een programma een betere optie is waar ik het wel mee eens ben gewoon ff sandra dl.
Jouw probleem kan haast geen probleem zijn van koeling daar je zelfs met een hd koeler werkt en nog 2 extra koelers
Voor de duidelijkheid is het aan te raden om erbij te zetten wat je voor systeem jehebt en wat je voor OS hebt draaien
Het kan geen kwaad even in je Bios te kijken zonder iets te veranderen zo weet je ook wat meer by the way als mijn pc te warm wordt kapt hij er ter afkoeling mee :thumb: Nixs

Ja, het is nogal oud, misschien wel 8 jaar ofzo? Het is een oude PC van me werk. En Compaq uit de EX(S) serie met een 1,0 Ghz P3 erin. Noch de Bios, Everest of Sandra kunnen me vertellen wat de temperaturen zijn. Op me andere PC geprobeerd, en daar krijg ik het zonder problemen in beeld. Misschien moet ik de Bios updaten? Maar dat soort avonturen ben ik niet zo gek op. Ik zal eens wat verkennen op de site van compaq of er een handig progje voor is.
Trouwens misschien heb ik zojuist wel de aanleiding gevonden van de gestopte server. Bij de PCInetwerkkaart was "windows mag dit apparaat uitschakelen op energie te besparen" aangevinkt. W.s. is dat gebeurd toen er een tijdje niemand op de server speelde.:shocked:
Neemt niet weg dat ik nog steeds niet weet of er nu iets te heet wordt :confused: Maar met een beetje geluk loopt de server nou gewoon 7x24 door.
 
nixs zei:
Het is maar wat je er voor uit kan en wil geven,een mastercooler is top natuurlijk wat bij jouw dus al niet kan wat jij er nu op hebt zitten moet genoeg zijn wat je er nog aan kan doen is je proccesor koeling aan passen daarmee houd dit verhaal denk ik wel op met alle tips die andere al gaven lukt het dan nog niet zou ik naar een andere pc uitkijken al met al ben je dan goedkoper uit met een goede 2de hands als je 3 goede koelers hebt gekocht zit je ook al aan de 130euro suc6 ermee Nixs

Eigenlijk vertrouw ik wel op dat die drie het wel aan kunnen. Er komt geen échte warme lucht uit de achterkant, maar gewoon iets warmere dan er aan de voorkant ingezogen wordt. Het is ook wel een flink stroom. Trouwens Nixs, wat is een een mastercooler? En waarom kan dat bij mij niet?

Over een tijdje zal ik um wel eens openmaken en met beleid schoonmaken. Ik heb laatst nog iets uit een PCI slot gehaald, en het zag er toen wel schoon uit allemaal.
 
wimwimwim zei:
:shocked:

Ja, het is nogal oud, misschien wel 8 jaar ofzo? Het is een oude PC van me werk. En Compaq uit de EX(S) serie met een 1,0 Ghz P3 erin. Noch de Bios, Everest of Sandra kunnen me vertellen wat de temperaturen zijn. Op me andere PC geprobeerd, en daar krijg ik het zonder problemen in beeld. Misschien moet ik de Bios updaten? Maar dat soort avonturen ben ik niet zo gek op. Ik zal eens wat verkennen op de site van compaq of er een handig progje voor is.
Trouwens misschien heb ik zojuist wel de aanleiding gevonden van de gestopte server. Bij de PCInetwerkkaart was "windows mag dit apparaat uitschakelen op energie te besparen" aangevinkt. W.s. is dat gebeurd toen er een tijdje niemand op de server speelde.:shocked:
Neemt niet weg dat ik nog steeds niet weet of er nu iets te heet wordt :confused: Maar met een beetje geluk loopt de server nou gewoon 7x24 door.
Hoi Wim ja een z`on oude pc heeft die funtie niet zelfs nieuwere hebben het niet,dat Sandra je gegevens niet weer geeft is een raadsel voor me ,geeft Sandra geen 1 funtie weer of alleen je temp niet denk ik dan zal dat komen omdat je bios het ook niet weer geeft dan is een pro dus ook de oplossing niet weer wat geleerd ik ben het met je eens dat je een avontuur aan gaat door het Bios te gaan updaten en met welk effect dat blijft een gok met een zo`n oude pc maar die wel degelijk goed is voor de funtie waar je hem nu voor gebruikt.
Zelf zou ik als hij nu draaid 24/7 het er bij laten je hebt alles al gedaan om te koelen.
Compaq blinkt niet uit in informatie en ook niet aan het aan passen van je kast ik hoop dat je nog wat verder kan komen met zoeken op de site,over het uitschakelen van de energie had ik verwacht dat die goed zou staan wat die nu staat veel su6 verdr wim:thumb:

Ps Ik heb je eerste vraag waarin je al neer had gezet wat voor een pc je had en hoe oud die is ff gemist deze staat apart van de reacties,of niet meer hier bovenaan sorry Nixs
 
Laatst bewerkt:
Gevaarlijk

Lange Pier zei:
Het is fijn dat de smilie's gratis zijn, kun je ze lekker overal neerplempen.:(


Over de steeds groter wordende stofzuiger onzin het volgende, je kunt gewoon met een langharige kwast de stofnesten aanvallen en daarbij gewoon het stof wegzuigen met een stofzuiger, alle sterke verhalen over machnetische velden, wegzuigen van jumpers en wat er al niet meer verzonnen is, ten spijt, het blijven sterke verhalen.

Heb er nu zo'n honderd tal stofzuiggevallen gehad, en nooit geen problemen ondervonden.
Ik heb het bericht gewijzigd het was niet de bedoeling om het bericht met zoveel smilyes neer te zetten,het feit dat je al 100den pc`s hebt gerepareerd zegt wel dat jij weet wat je doet er zijn erbij die met de fhone gaan blazen wat mij minder goed lijkt maar goed iedereen heeft zo zijn mening ik moet je in het geval van de smilyes gelijk geven vandaar de aanpassing Nixs
 
nixs zei:
Hoi Wim ja een z`on oude pc heeft die funtie niet zelfs nieuwere hebben het niet,dat Sandra je gegevens niet weer geeft is een raadsel voor me ,geeft Sandra geen 1 funtie weer of alleen je temp niet denk ik dan zal dat komen omdat je bios het ook niet weer geeft dan is een pro dus ook de oplossing niet weer wat geleerd ik ben het met je eens dat je een avontuur aan gaat door het Bios te gaan updaten en met welk effect dat blijft een gok met een zo`n oude pc maar die wel degelijk goed is voor de funtie waar je hem nu voor gebruikt.
Zelf zou ik als hij nu draaid 24/7 het er bij laten je hebt alles al gedaan om te koelen.
Compaq blinkt niet uit in informatie en ook niet aan het aan passen van je kast ik hoop dat je nog wat verder kan komen met zoeken op de site,over het uitschakelen van de energie had ik verwacht dat die goed zou staan wat die nu staat veel su6 verdr wim:thumb:

Ps Ik heb je eerste vraag waarin je al neer had gezet wat voor een pc je had en hoe oud die is ff gemist deze staat apart van de reacties,of niet meer hier bovenaan sorry Nixs

NP! En bedankt voor je vriendelijkheden en het meedenken. Hij draait nu meer dan 48 uur achtereen. En aangezien ie, ondanks het extreme weer, nog niet is uitgevallen, zal het allemaal wel in orde zijn. Het vastlopen lag dus aan de netwerkkaart. Ik laat het nu zo.
Sandra gaf allen de temp niet, verder deed ie het prima. Leuk prog trouwens! Net weer wat anders dan everest. Doei! :thumb:
 
Gevaarlijk

wimwimwim zei:
NP! En bedankt voor je vriendelijkheden en het meedenken. Hij draait nu meer dan 48 uur achtereen. En aangezien ie, ondanks het extreme weer, nog niet is uitgevallen, zal het allemaal wel in orde zijn. Het vastlopen lag dus aan de netwerkkaart. Ik laat het nu zo.
Sandra gaf allen de temp niet, verder deed ie het prima. Leuk prog trouwens! Net weer wat anders dan everest. Doei! :thumb:
:thumb: Beste Wim
We kunnen dit hoofdstuk nu sluiten je server draaid,en met deze temp zal ik verbaasd zijn ls hij er door de temp nog mee gaat stoppen.
Het komt zeer waanschijnlijk dat SIS je temp niet weer geeft omdat je MB dit ook niet doet,ik ben blij dat je het voor de rest een goed pro vindt veel suc6 verder met je server.
Ik heb hier veel andwoorden gehad van anderen het is dan ook geen probleem om een ander te helpen door mee te denken mvg Jos
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan