• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gevens uit verschillende kollomen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit lijkt er wel op.
Ik heb het e.e.a. nog iets aangepast.
- Het geheel wordt nu dynamisch opgeschoond v.w.b. lege rijen en kolommen.
- De leveranciers staan nu in een draaitabel op een apart tabblad met de gegevens welke je voor ogen hebt.
Dat is geheel dynamisch dus komen nieuwe leveranciers bij dan worden deze automatisch mee genomen.
- Er is ook een tabblad met best price per valuta.

Onderstaande instructie filmpjes hebben mij hierbij gehopen.

Hopelijk is dit ongeveer wat je voor ogen hebt.

Bijlagen

Ik heb het e.e.a. nog iets aangepast.
- Het geheel wordt nu dynamisch opgeschoond v.w.b. lege rijen en kolommen.
- De leveranciers staan nu in een draaitabel op een apart tabblad met de gegevens welke je voor ogen hebt.
Dat is geheel dynamisch dus komen nieuwe leveranciers bij dan worden deze automatisch mee genomen.
- Er is ook een tabblad met best price per valuta.

Onderstaande instructie filmpjes hebben mij hierbij gehopen.

Hopelijk is dit ongeveer wat je voor ogen hebt.
Hoi peter,

Bedankt voor de moeite die je erin hebt gestopt. Waar ik naar op zoek ben is per artikel de beste prijs met de daarbijbehorende gegevens. Ik kan dat niet helemaal uit de draaitabel halen. Of ik kijk verkeerd.

Of ik kijk verkeerd.
Nee, je kijkt absoluut niet verkeerd.
Kan je gewoon eens een klein voorbeeldje geven welke kolomkoppen je daadwerkelijk wilt zien met b.v. de best price is en waar deze vandaan komt.
Het is nu een klein gokspelletje aan het worden.

Nee, je kijkt absoluut niet verkeerd.
Kan je gewoon eens een klein voorbeeldje geven welke kolomkoppen je daadwerkelijk wilt zien met b.v. de best price is en waar deze vandaan komt.
Het is nu een klein gokspelletje aan het worden.
Wat ik graag wil zien is per artikel de leverancier met de beste prijs en de daarbijbehorende gegevens. Dat zijn de volgende kolommen:

ValutaPrijs in valutaPrijs in EuroVPEMOQMOQ verplicht

Hallo,
Ik zoek nog een oplossing voor het volgende:
Ik krijg een export vanuit de calculatie. Per leverancier wil ik graag een bestand hebben met de naam van het originele document + inputbox om een Klantnaam in te vullen + naam leverancier.xls
Ik kan nu de specialcharacters verwijderen met de macro DeleteSpecialCharsResize31 daarna per leverancier op een apart tablad met macro :SplitSheetIntoMultipleSheetsBasedOnColumn waarna ik de macro : SeparateSheets start om de verschillende tabbladen op te slaan zoals bovengenoemd. Dus naam excelbestand + naam klant + naam sheet. En dit op te slaan zonder macro's.
Leverancier 2 US$ en Leverancier 2 wilt ik graag samengevoegd hebben. Dit geldt voor iedere leveranciers met US$ erachter.
Het gekke is de ene keer doet ie het wel en even later weer niet. Ik kan het niet vinden en hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
Wanneer jullie een andere/makkelijkere manier weten om te doen mag dat natuurlijk oook.

Alvast bedankt!

Bijlagen

Begin eens met de 1.048.510 lege rijen te verwijderen, van de 5.597 kB blijft dan nog slechts 23 kB over.

In DeleteSpecialCharacters doe je dit
Code:
Selection.AutoFill Destination:=Range("B2:B82")
terwijl er maar 66 rijen gevuld zijn. Hierdoor creëer je "lege" leveranciers waardoor varColumnValues(i) een lege waarde bevat en daar loopt hij op stuk. Volgens mij is een groot deel van DeleteSpecialCharacters niet nodig, zie de bijlage (van slechts 23 kB!).

P.S.
Het samenvoegen van Leverancier 2 US$ en Leverancier 2 kun je natuurlijk doen door "Leverancier 2 US$" te hernoemen naar "Leverancier 2" en pas daarna te splitsen.

P.S.2
Nieuwe bijlage met hernoemen leveranciers.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
@AHulpje bedankt voor je reactie. Hetgeen je nu heb uitgezet zorgt ervoor dat de naam wordt afgekort op 31 karakters. De namen voor de tabbladen mogen niet langer zijn.

P.S.
Het samenvoegen van Leverancier 2 US$ en Leverancier 2 kun je natuurlijk doen door "Leverancier 2 US$" te hernoemen naar "Leverancier 2" en pas daarna te splitsen.
Dat is wat ik met deze regel tracht te doen:

Code:
Selection.Replace What:=" US$", Replacement:="", LookAt:=xlPart, _
        SearchOrder:=xlByRows, MatchCase:=False, SearchFormat:=False, _

Klopt, had ik ook al gedaan, zie P.S.2

Het deel wat ik uitgevinkt had kun je eventueel vervangen door
Code:
    r = 2
    Do While Cells(r, 1) <> vbNullString
        Cells(r, 1) = Left(Cells(r, 1), 31)
        r = r + 1
    Next

Ik krijg nu de volgende foutmelding:
1717754069243.png

Ik heb het deel wat je had uitgevinkt vervangen door :

Code:
r = 2
        r = r + 1
    Next

Zo ziet de code er nu uit:

Code:
Sub DeleteSpecialCharacters()

'

' DeleteSpecialCharacters Macro

'

Columns("A:A").Select

Selection.Replace What:=" US$", Replacement:="", LookAt:=xlPart, _

ReplaceFormat:=False, FormulaVersion:=xlReplaceFormula2

Selection.Replace What:=".", Replacement:="", LookAt:=xlPart, _

Selection.Replace What:=",", Replacement:="", LookAt:=xlPart, _

r = 2

r = r + 1

Next

End Sub

Nu zou ik nog graag de regels van de verschillende leveranciers in een apartbestand opslaan

Deze werkt helaas niet altijd. Ik kan niet vinden waarom. Misschien ergens iets in de code dacht ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan