Gezocht: Alle soorten virussen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sentmen

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Hallo allemaal,

Voor educatieve doeleinden heb ik een virus nodig. Ik wil namelijk m.b.v. analiseer software analyseren hoe een virus te werk gaat. Het maakt niet uit wat het is (mag rootkit, trojan, worm, etc.).

Alvast bedankt.
Groetjes Sentmen.

Ik zal even precies zeggen wat ik wil. Ik wil de jongens laten zien waarom je het programma sandboxie makkelijk kan gebruiken. Ook wil ik laten zien met een file monitor en fiddler wat een website met een virus precies doet en hoe je dit kan beveiligen. Daarom wil ik een site hebben om te laten zien hoe een virus zichzelf installeert zonder dat je het zelf doorhebt.

Ja, een youtube filmpje. Maar als je geen site ofzo hebt dan kan je dat lijkt me ook wel gewoon zeggen? Wat ik wil laten zien is dat iedereen een site krijgt (minstens 5 verschillende) en dat hun een verslag maken hoe die virus precies wordt geïnstalleerd, wat het doet, welke poorten hij gebruikt, etc. Dus eigenlijk gewoon een uitgebreid verslag van het analyseren van een virus.

Wat er vaak gebeurt is dat er virussen binnenkomen via gehackte sites waardoor er wat naar het systeem op de achtergrond wordt gedownload terwijl je het meestal niet ziet. Het gebeurt zelfs ook vaak dat hij door de anti-virus doorheen schiet zonder dat de anti-virus dat ziet. Wat ik wil doen is het volgende:

1. Start de analyseer software (waardoor je kan zien waar bestanden in komen en welke scripts worden geladen).
2. Open in sandboxie firefox en ga naar een geïnfecteerde website.
3. We gaan kijken welke bestanden van de site schadelijk zijn en welke niet.
4. We kijken welke talen worden gebruikt bij de virus (soms zelfs java waardoor je de inhoudelijke code kan zien) en vervolgens gaan we kijken wat het virus precies doet/kan/wil.
5. Als eind opdracht moeten de jongens iets bouwen (batch script bijvoorbeeld) om een anti-virus te maken, zodat het hele virus wordt verwijderd van het systeem (zonder sporen natuurlijk).

Eigenlijk wil ik een beetje nabootsen hoe ze dat bij die anti-virus software ook doen, analyseren van het virus, vervolgens iets bouwen zodat het weg is.

Virusscanner uitzette, gaan internetten en voila. Zeker wat meer schimmige en de blote sites zijn een bron van virussen.

Ron

Lijkt me niet dat we hier kunnen toestaan voor een oproep om virussen te geven. Der halve sluit ik deze topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan